مخالفت با مالیات بر ارزش افزوده برای تاکسی های آنلاین

مخالفت با مالیات بر ارزش افزوده برای تاکسی های آنلاین

انجمن تجارت الکترونیک تهران در خصوص دریافت آنلاین مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی ها اطلاعیه ای به خبرگزاری تسنیم صادر کرد.

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علیرغم بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی در سال 1398 مبنی بر معافیت شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر از مالیات بر ارزش افزوده، متأسفانه شروع به مطالبه گری کرد. بایکوت کاربران تاکسی آنلاین خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد زیادی از نمایندگان مخالف این اقدام غیرقانونی همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران، علیرغم قدردانی از آقای میرتاج الدینی و دیگر نمایندگان مخالف، تاکید می کند که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل و نقل درون شهری نه تنها تصمیمی غیرقانونی است، بلکه آثار زیانبار زیادی برای کاربران خواهد داشت.

تاکسی های آنلاین هم اکنون زیرساخت بخش بزرگی از سفرهای درون شهری در سراسر کشور را فراهم می کنند و البته هرگونه افزایش اجباری تعرفه ها در این بخش آثار تورمی جبران ناپذیری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، خدمات حمل و نقل مشترک یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال است و ایجاد هزینه‌های سربار تخصصی برای کاربران این گروه از استارت‌آپ‌ها، ساختار اکوسیستم دیجیتال را نازک‌تر می‌کند.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از جناب وزیر اقتصاد تقاضا دارد مشکلات عدیده ای که پیش از این در این طرح مطرح شد را مورد توجه قرار داده و تدابیر لازم را برای رفع این مشکل و جلوگیری از مشکلات مختلف ناشی از این تصمیم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3080016