گران‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسید

مرسدس بنز GLA۴۵

۳.۴ ثانیه

۳.۸ لیتر

۷۰۰ نیوتن‌متر

۴.۴ ثانیه

۲۵۸ کیلومتر برساعت

پیشرانه شش سیلندر تخت

۵۷۰ نیوتن‌متر

۴.۴ ثانیه

مشخصات

۳۲۵ کیلومتر برساعت

۵۷۰ اسب بخار

بیشتر بخوانید:

چهار سیلندر توربوشارژ

۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۲۲۰ ۴۶


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1697327/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF

۴.۱ ثانیه

۳۷۵ اسب‌بخار

۱.۷۵ لیتر

پورشه ۹۱۱ ذاتا یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است که ابتدا نسخه‌های کررا چهار و کررا S آن وارد ایران شد و بعدها نوبت به نسخه توربو S رسید. گفته می‌شود فقط دو دستگاه از پورشه ۹۱۱ توربو S وارد ایران شده و به این راحتی‌ها نمی‌شود درباره قیمت آن صحبت کرد. احتمالا مهمترین جذابیت پورشه ۹۱۱ توربو S برای خوره‌های ماشین‌باز، شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای آن باشد. کنار آن حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتری بخشی از توانایی‌های فنی پورشه ۹۱۱ توربو S به‌شمار می‌رود.

۳.۱ ثانیه

آلفارومئو ۴C

شماره دو| آلفارومئو 4C

آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بی‌ام‌و i۸ فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو ۴C بودیم و الان آگهی‌های مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین آگهی‌ها هم خبری از قیمت نیست و فروشنده‌ها به نوشتن عبارت توافقی بسنده کردند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت منصفانه آلفارومئو ۴C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث می‌شود جزو گران‌ترین خودروهای فعلی قرار بگیرد. موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو ۴C می‌تواند حداکثر ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد و حداکثر توان آن به ۲۴۰ اسب بخار می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ثانیه‌ای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو ۴C است.

فراری ۴۵۸

شماره سه| فراری 458

به گزارش بی‌ام‌و i۸ سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدل‌های محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان یعنی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفت‌انگیز بود و الان ارزش همین مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مسکونی در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشن‌های این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری به‌شمار می‌رود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیره‌کننده ۴.۴ ثانیه‌ای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بی‌ام‌و i۸ به‌شمار می‌رود.

۵۶۰ اسب بخار

شتاب

حداکثر سرعت

دو لیتر

سه سیلندر توربوشارژ با موتورالکتریکی

۴.۵ لیتر

شماره چهار| مرسدس بنز GLA45

چهار سیلندر

مصرف سوخت

۳۵۷ اسب‌بخار

۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

بی‌ام‌و i۸

حداکثر توان خروجی

شماره پنج| پورشه 911 توربو S

۴۷۵ نیوتن‌متر

حجم موتور

۲۵۰ کیلومتر برساعت

۱.۵ لیتر

۲۴۰ اسب‌بخار

۳۵۰ نیوتن‌متر

۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

پیشرانه

حداکثر گشتاور خروجی

۳۲۰ کیلومتر برساعت

پیشرانه هشت سیلندر

مرسدس بنز GLA۴۵ یکی دیگر از قربانیان ماجرای ممنوعیت واردات خوردوهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی بود. با اینکه مرسدس بنز GLA۴۵ فروش نسبتا خوبی در ایران داشت، اما روند واردات آن تداوم پیدا نکرد. درحال حاضر سایت‌های تخصصی ارزش‌گذاری خودرو، قیمت منصفانه مدل‌های ۲۰۱۴ مرسدس بنز GLK۴۵ را نزدیک چهار میلیارد تومان تخمین می‌زنند و بین آگهی‌های مربوط به فروش آن، مدل ۲۰۱۵ با ۲۰ هزارکیلومتر را حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

۵۴۰ نیوتن‌متر

مشخصات فنی خودروهای لوکس در ایران

پورشه ۹۱۱ توربو S

فراری ۴۵۸ سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته می‌شود فقط یک نمونه از آن در خیابان‌ها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتوانیم صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن می‌رویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را تولید کند و نهایتا شتاب خیره‌کننده ۳.۴ ثانیه‌ای داشته باشد.