بروزرسانی: 15 آذر 1404
اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر
اگر دقت لازم را در نوع طراحی و چیدمان و رنگ های استفاده شده و نور پردازی به کار رفته در ان داشته باشید می توان امیدورا بود که در کسب و کاری که راه می اندازید موفق خواهید شد و اما اگر بهترین کالاها را درون مغازه داشته باشید اما از دکوری خوب برای ان استفاده نکنید باید همین روزها منتظر شکست در پروزه تجاری خود باشید. مبحث بعدی که در طراحی طلافروشی باید مورد توجه قرار گیرد، نورپردازی مناسب می باشد. ما در گروه دکور IPG، از شیکترین و لوکسترین ویترینها و قفسهها مطابق با سلیقهی شما استفاده میکنیم. طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی گروه پایا دکور , طراح و مجری تخصصی خدمات طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی در تهران و کرج با سالها سابقه اجرایی موفق و درخشان.اگر در فکر باز کردن یک مغازه لوازم آرایشی هستید باید علاوه بر توجه به موقعیت مکانی (در جاهای پر رفت و آمد و دسترسی آسان که به راحتی جای پارک داشته باشد) به دکوراسیون آن نیز اهمیت خاصی بدهید. گروه معماری بام، یکی از بهترین گروه ها در این زمینه می باشد که می تواند به شما کمک بسیاری بکند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.
المان های ساده و تکراری فاجعه است! با افتخار اعلام می داریم شرکت دکوراسیون داخلی دکور ایرانی با کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه آماده ارائه آخرین و به روز ترین و مدرن ترین طرح های خود در زمینه انواع دکورهای مغازه به شما عزیزان می باشد.پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را در جهت انتخاب طرح برای دکور مغازه تان را بگیرید حتما یک بار به دفتر شرکت ما مراجعه کرده و از آخرین نمونه کارهای ما دیدن نمایید.فعالیت در این زمینه به نوعی در حیطیه دکوراسیون تجاری محسوب می شود و می بایست نکات و اصول مربوط به تجارت را در آن رعایت کنیم.
نام تجاری تیفانی، در فیلم صبحانه در تیفانی محصول ۱۹۶۱، با هنرنمایی ادری هپبورن، در نقش «هالی گولایتلی» شخصیتی که عاشق پرسه زدن در راهروهای این فروشگاه بود، جاودانه شد. گرچه امروزه تیفانی به دلیل کالاهای ساخت طراحان بزرگ و لوازم فرعی، یک پیشاهنگ محسوب میشود، ولی نام تجاری آن، نشانه ثبات و استحکام است. آناهیتا معتقد است که این جهت که ارتباط مستقیمی با نقشه فروشگاه شما دارد در بعضی موارد نقض میشود پس بهتر است در یک دوره همراه با شناخت نقاط طلایی فروشگاه خود، یک سرمایه گذاری صحیح انجام دهید. شرکت طراحی دکوراسیون طلا فروشی مقدم ( مقدم مانکن ) پیشرو در صنعت طراحی و اجرای ویترین طلا فروشی و مانکن طلا افتخار دارد که با بیش از 11 سال سابقه فعالیت در زمینه : اجرای صفر تا صد دکوراسیون طلا فروشی ،اجرای انواع گاوصندوق طلا فروشی طراحی وتولیدانواع:مانکن و جعبه طلا، جواهر، بدلیجات، در ابعاد مختلف و همچنین دکوراسیون داخلی با کادری مجرب جدیدترین مدل های روز دنیا را عرضه نماید. در طراحی داخلی طلا فروشی و قسمت های مختلف آن، قبل از فاکتور زیبایی بایستی مسئله امنیت آن را در نظر گرفت تا مشکلی برای صاحبان مغازه پیش نیاید. مقدم مانکن ، می تواند در این زمینه به شما کمک کند و با توجه به فضا و مساحت مغازه شما ، بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای مغازه شما پیاده سازی کند.
نوآوری دیگری که خبرساز شد، این بود که در سال ۱۸۸۵ از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» (عقاب علامت آمریکا) را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد، هنوز روی همه اسکناسهای یک دلاری ایالات متحده، طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی کماکان دیده میشود. در سال ۱۸۸۷، تیفانی حتی موفق شد، جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز بخرد. در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاستجمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید. در برخی از مواقع سال جرمهای مربوط به این حرفه تشدید میشود.
ازآنجاکه طلا و جواهر کالایی بسیار گرانقیمت است و نباید اجناس موجود در مغازه بهراحتی در اختیار مشتریان قرار گیرد. البته این ایده زمانی می تواند درست باشد که شما تخصص لازم را در مباحث طراحی و معماری داخلی ساختمان داشته باشید، در غیر اینصورت برای استفاده از ایده های خلاقانه برای معماری و طراحی فضای داخلی منزل خود نیاز دارید با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. طرحهای نقره چارلز تیفانی مورد توجه «نمایشگاه جهانی پاریس» (Universal Exposition) در سال ۱۸۶۷، قرار گرفت، که برایش «نشان شایستگی» را به ارمغان آورد. تردیدی نبود، که تیفانی یک نام تجاری تجملی است؛ ولی هر کسی میتوانست به یک فروشگاه تیفانی قدم بگذارد. طراحی ویترین طلافروشی،باید به گونه ای باشد که در نگاه اول نظر مشتری را جلب کند،یعنی ویترین طلافروشی باید توانایی جذب مشتری به سمت مغازه را داشته باشد.از آنجایی که خانم ها علاقه ی زیادی به مکان های لوکس و لاکچری دارند،طراحی و اجرای طلافروشی لوکس می تواند مغازه ی شمارا متمایز از دیگر مغازه ها کند، حتما و حتما به طراحی و تمیزی مغازه ی خود اهمیت بدهید. 3. استفاده از رنگ بندی لاکچری و همچنین کلاسیک نیز میتواند در طراحی داخلی طلافروشیها نیز تاثیرگذار باشد.
دکور مغازه آرایشگاه مردانه یا زنانه، از اون مواردی هست تاثیر بسیاری مثبتی روی جذب مشتری داره. اگر محیط مغازه از طراحی زیبایی تشکیل شده باشد مسلماً مشتریان بیشتری جذب میشوند؛ اما در صورتی که از طرح مناسب و مطلوبی استفاده نکرده باشید یک دلیل برای دفع مشتری محسوب میشود، دکوراسیون داخلی مغازه باید بر اساس نکات و اصولی طراحی شده باشد. به این صورت که اندازه ویترین گونه ای باشد که هیچ محصولی از دید خریدار مخفی نبوده، و در رابطه با بلندی گونه ای باشد که موجب تا شدن مشتری نگردد. زیرا احساس بهتری از حضور در جواهر فروشی خود دارید و از محل کسب و کار خود لذت می برید. دوست دارید برای خرید طلا به بازارهای طلا بروید یا مغازهها و برندهای شناختهشده را ترجیح میدهید؟ دکوراتور باید توجه داشته باشد که طلا محصولی نیست که هر مشتری درخواست کند و فروشنده آن را از ویترین خارج کند؛ لذا طراحی ویترین ها باید به گونه ای باشد که بدون نیاز به دراوردن محصول، مشتریان قادر به مشاهده انها باشند و هرگاه قصدجدی در خرید داشتند آنرا در اختیارشان قرار دهند.
بهترین راه برای آگاهی از آخرین اخبار، متدها و شیوههای روشنایی و نورپردازی، مطالعه مجله اکووات است که اطلاعات مرتبط با روشنایی و نورپردازی شما را به روز نگاه میدارد. بنابراین علاوه بر آنچه که بدون شک برای دستیابی به فضای زیبا را ممکن می سازد فراتر از زیبایی شناسی قرار خواهد گرفت. باید همه عواملی که در دکوراسیون داخلی از ان در جهت زیبا شدن و منحصر به فرد شدن استفاده می کنیم را بسیج کرده و هر چه می توانیم در جهت خاص شدن دکور مغازه مان بکوشیم.یکی دیگر از تفاوت های کار در این بخش با دیگر بخش ها در این است که مثلا در مورد موضوع دکوراسیون اداری ما می دانیم که دقیقا قررا است برای چه اداره ای کار کنیم و معمولا افراد مراجعه کننده ان چه کسانی هستند و چه چیزی نیاز دارند و بر همین اساس کار طراحی راحت رت انجام می شود. انواع متریالهای بکار برده شده در کف مغازه را نام ببرید؟ در مجموع به منظور طراحی داخلی این سری از فروشگاهها باید تلفیقی از رنگهای کرمی، طلایی و سفید استفاده کنید که طراحان داخلی، در این راستا سعی میکنند با توجه به فضای داخلی در اختیار داشته، مناسبترین ترکیب رنگ را برای این محیط انتخاب کنند.
اگر بیشتر محصولات شما از جواهرآلات کلاسیک تشکیل شده، بهتر است میزان روشنایی خود را در محیط افزایش بدهید و اینکار را با لوسترهایی فاخر و کریستالی با شاخه های متعدد عملی کنید، اگر هم بیشتر به محصولات مدرن می پردازید بهتر است از سیستم های روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنید تا محیطی ظریف و ساده و در عین حال لوکس داشته باشید. انسان ذاتا به محیط های لوکس و زیبا جذب می شود. برفرض شما چنانچه صاحب و مالک یک کافیشاپ زیبا و لوکس هستید میتوانید خدماتی که به جهت مشتری خویش در لحاظ دارید را شبیه تصویر ارائهشده روی دیوار اصلی استفاده از چوب به تصویر بکشید؛ و بخش اعظمی فرایندهای دیگر حیاتی به کارگیری از نوشته نوشتههای چوبی به جهت شما باقیمت آن به تصویر کشیده میشود. از این رو اگر می خواهید انواع طراحی داخلی مغازه و سایر پروژه هایی که توسط این مجموعه طراحی شده را مورد مطالعه قرار دهید روی لینک زیر کلیک نمایید: Avgoon. سعی کنید لباسها را به شیوه ای در مغازه قرار بدهید که مشتری وقتی در مغازه راه میرود، لباسها و دکور را میبیند در خود احساس نیاز به لباس را حس کند.
به کار بردن نورهای نقطهای متعدد، به ویژه در قسمتهایی که جواهر وجود دارد علاوه بر اینکه جلوه بیشتری ایجاد میکند، فضایی مدرن و بسیار شیکی را به چشم میآورد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، نور و رنگ میتواند هر انسانی را مجذوب خود کند؛ بنابراین یک طراح داخلی حرفهای باید در طراحی داخلی ویلا با ترکیب این دوعامل بتواند طرحی زیبا و منحصر به فرد به وجود آورد. در بدو ورود به فروشگاه متوجه می شوید که طراح این فروشگاه از المان های کم اما با رنگ های برازنده و گیرا مانند ترکیب طوسی و طلایی روشن استفاده کرده است که ناخودآگاه نگاه شما را جذب می کند.
اگر شما میخواهید در حین فروش بسیار بالا امنیت فروشگاه خود را تامین کنید به بازسازی طلا فروشی خود توسط متخصصان این امر نیازمند هستید. به همین علت ویترین طلا فروشی علاوه بر دارا بودن ویژگیهای بالا باید امنیت بالایی هم داشته باشد؛ بنابراین با طراحی درست و اصولی ویترین میتوان علاوه بر نمایش کامل طلاها به مشتری، امنیت آنها را هم تامین کرد. طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر باید به شکلی باشد که نظر مشتری ها را به خود جلب نماید. اما بنظر ما بهتر است شما خودتان ایده اصلی را بدهید؛ زیرا قرار است خودتان در این مغازه کار کنید و حسی که شما نسبت به مغازه خود دارید، از هر چیزی مهم تر خواهد بود. اهمیت این بخش در این حد است که می توان گفت مهمترین پل ارتباطی میان مشتریان و عابرینی که هر روز در حال عبور از جلوی مغازه شما هستند با محیط درون مغازه همین دکوراسیون و ویترین مغازه شما است.پس باید بدانید نوع نور پردازی و رنگ بندی و همه جزییاتی که قرار است در ان به کار گرفته شود می تواند نقش تایین کننده ای برای شما در جهت جذب و یا دفع مشتری داشته باشد. به همین ترتیب در طراحی ویترین های داخلی مغازه طلا فروشی نیز به همین اندازه حساسیت نشان دهید،چرا که پس از جذب مشتری ویترین های شما عامل اصلی انتخاب مشتری برای خرید از مغازه ی شما می باشند.
نویسنده: تیم تحریریه سید احسان خاندوزی