
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
بازار جهانی کالاهای لوکس در حال ورود به رکود است
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بازار کالاهای لوکس شخصی برای اولین بار پس از بحران مالی سال 2008 (به استثنای دوره محدودیت های کووید) با رکود مواجه خواهد شد.
این گزارش که توسط مشاور Bain & Company و با همکاری انجمن تولیدکنندگان کالاهای لوکس ایتالیا (آلتاگاما) منتشر شده است، انتظار دارد که این بخش در سال جاری 2 درصد کاهش یابد و ارزش آن به 363 میلیارد یورو (384 میلیارد دلار) برسد. .
این کاهش به دلیل عدم اطمینان کلان اقتصادی و رشد آهسته در چین است که منجر به کاهش هزینه های مصرف کننده شده است.
این گزارش نشان می دهد که این روند به ویژه در میان نسل Z (متولدین سال های 1997 تا 2012) مشهود است. هزینه های بالا و وفاداری پایین مشتری باعث شده است که بسیاری از اعضای این نسل خرید برندهای لوکس کمتری داشته باشند.
بر اساس این گزارش، حدود 50 میلیون مصرف کننده کالاهای لوکس در دو سال گذشته "یا بازار را ترک کرده یا مجبور به ترک آن شده اند".
مخارج جهانی کالاهایی مانند پوشاک، کیف، جواهرات و لوازم آرایشی در سال 2024 تقریبا ثابت خواهد ماند و به حدود 1.5 تریلیون یورو (1.6 تریلیون دلار) خواهد رسید.
این گزارش همچنین پیش بینی می کند که تنها حدود یک سوم از برندهای لوکس در سال 2024 رشد مثبتی را تجربه خواهند کرد که نسبت به سال گذشته دو سوم کاهش یافته است. بسیاری از برندها با کاهش درآمد مواجه خواهند شد.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3201261