بروزرسانی: 15 آذر 1404
نحوهی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مختلف
قطعا پیشنهاد ما و هر کارشناس بازاریاب دیگری استفاده از تبلیغات در وب سایت های پربازدید اینترنتی است. تبلیغات رایگان اینترنتی یکی از نیازهای کاربران در عصر حاضر می باشد و افراد بسیاری در اینترنت و فضای مجازی به دنبال روشی جهت ثبت رایگان تبلیغات هستند. همچنین می توانید از اپلیکیشن های آن برای بهره مندی از خدمات نت برگر استفاده کنید. در این پست بهترین و پربازده ترین وب سایت های ایرانی برای تبلیغ محصول، کالا یا خدمات شما را معرفی خواهیم کرد. بطور خلاصه تجربه بنده ثابت کرده است که تبلیغ در سایت های پربازده (که در اینجا معرفی کردیم) یا در این سایت های رایگان (خیلی پیشنهاد نمی شود) و سپس اینستاگرام و تلگرام پربازده تر است. بنابر این حتما پیشنهاد میکنیم از این افزونهها استفاده کنید. اما می توانید خیلی راحت یک جایگاه را در ابتدای گوگل رزرو کنید. به عنوان یک مبادله پایاپای برای اسپانسر، معمولا آگهی که مالک پادکست در هر قسمت ارائه می دهد، خوانده می شود (شبیه رادیو). تحقیقات مختلف ثابت کرده است که هر چقدر یک وب سایت برای شما تکراری تر و معمول تر باشد، توجه شما به تبلیغات و موضوعات جنبی آن کمتر است.
به عنوان مثال تصور کنید شما می خواهید تبلیغات برای رستوران خود انجام دهید. در این نوع از تبلیغات سرویس گوگل ادسنس به ناشران تبلیغ این اجازه را می دهد تا تبلیغات را با یک کوئری جستجوری خاص در وب سایت نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. با این راه کار سایت مورد نظر برای مدت محدودی به صفحه اول می آید اما این راه دارای هزینه های مختلفی می باشد . با در نظر گرفتن نکات بالا که حاصل سال ها تجربه در زمینه تبلیغات آنلاین هستند، تبلیغات شما بسیار موثرتر از قبل خواهد شد. یکی دیگر از خدمات مجموعه فامین ادز، شارژ اکانت های تبلیغات گوگل است. وب سایت چطور: در زمینه موضوعات مختلف و سرگرمی نیز این وب سایت یکی از گزینه های مناسب می باشد. یکی از مزایای عظیم تبلیغات پرداخت به ازای کلیک این واقعیت است که شما فقط هزینه آن چه را که مصرف کنندگان روی آن کلیک می کنند پرداخت می کنید.
اسامی شخص(ها) یا کسب و کار ذینفع نیز باید به طور واضح به کاربران ارائه شود به گونه ای که کاربر قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود به اندازه کافی آموزش ببیند. پس خیلی مهم است در چنین دنیایی، کسبوکارتان با جدیدترین اطلاعات دیجیتالی همسو باشد؛ زیرا شما میخواهید بهواسطه جدیدترین ابزار، بیشترین درآمد را کسب کنید. با توجه به نوع کسب و کار شما و رقابتی که روی کلمات کلیدی می باشد و باتوجه به میزان بهینه بودن لندینگ پیج که برای تبلیغات انتخاب می شود و خواست شما برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر هزینه ها متفاوت هست. به تبلیغ کنندگان پادکست اغلب “حامی مالی یا اسپانسر” گفته می شود زیرا به پادکستر ها اجازه می دهند به کار خود ادامه دهند. هر ادگروپ مرتبط با یک محصول و یا خدمات است. بخاطر داشته باشید که استفاده از دلار آمریکا یا ارزی دیگر چندان مهم نیست چرا که شما براساس نرخ روز هر ارز اکانت خود را شارژ میکنید و این تبدیل در سرویس گوگل انجام میشود. تبلیغات در نتایج جستجو گوگل یا گوگل ادز که قبلاً بنام گوگل ادوردز شناخته میشد سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات آن در نتایج موتور جستجو گوگل انجام میشود.
با تبلیغات در گوگل شما می توانید فروشتان را افزایش دهید، برندسازی کنید و به افزایش مشتریان بالقوه خود بپردازید. محدود ترین سطح دسترسی در بین سطوح دسترسی گوگل ادز این سطح می باشد و بدین شکل است که موارد مهم مانند انواع هشدارها و اعلام ها برای شما ایمیل می شود. تبلیغات (Advertising) در گذشته به اشکال مختلف به صورت سنتی انجام میشد، مانند تبلیغات در روزنامهها و مجلات و همچنین رسانههای عمومی مانند تلویزیون و رادیو و پخش تراکت و بیلبورد در سطح شهر. سرویس وبلاگ نویسی رویابلاگ: مانند پارسی بلاگ، این وب سایت هم امکانات ساخت وبلاگ را دارد و مخاطبان آن عمومی و در زمینه های مختلف هستند. پزشکی و کودکان: نی نی بان یکی از وب سایت های خوب در زمینه بارداری و پزشکی و همچنین پرورش کودکان می باشد. با افزودن کلمات پیشنهادی به کلمات کلیدی اصلی تبلیغات گوگل خود، می توانید جستجوی خود را گسترده تر کنید. ممکن است تعجب کنید اگر بدانید برای کسب درآمد از سایت های تبلیغاتی، یک خردهفرهنگ اینترنتیِ کامل به دریافت پول برای تماشای تبلیغات اختصاص داده شده است. به دلیل سهولت دسترسی بهGoogle Ads، در اکثر بازارهای محبوب چندین تبلیغ کننده برای کسب رتبه برتر رقابت می کنند.
محیط ساده و کاربر پسند و کاربران عمدتا بدنبال دریافت موضوعات جدید می باشند. هدانا: اگر قرار است جایگزینی برای وب سایت آوینی پیدا کنید ما هدانا را پیشنهاد می کنیم به دلیل الکسای خوب و ترافیک زیاد و همچنین محیط کاربر پسند و ساده همچنین قیمت های مناسب. دارید. زمانی که شما کلمه کلیدی پر رقابتی را انتخاب می کنید، احتمال اینکه تبلیغ شما در میان سایر رقبا اصلا دیده نشود، در حالی که هزینه زیادی برای انجام این کار در نظر گرفته اید! از زمانی که شرکت گوگل بخش تبلیغاتی خود به نام گوگل ادوردز را راهاندازی کرده است، بسیاری از سایتها به سراغ استفاده از این سرویس رفتهاند. به وسیله گوگل ادوردز میتوان سودآوری در کسب و کار را افزایش داد.
توانایی هدف گذاری و آزمایش بازارهای خاص و برپایی کمپین های تبلیغاتی به معنای قابل توجه بودن علاقه خریدار است. اکنون که میدانید برای هرکدام از اهداف تبلیغاتی خود باید کدام یک از استراتژی های هزینه گذاری گوگل ادز را استفاده کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری از هرکدام از آنها داشته باشید. برای راه اندازی کمپین Google shopping و بهره مندی از مزایای آن، در ابتدا باید یک حساب تجاری گوگل داشته باشید و در آن اطلاعات جامعی از محصولات تان مانند تصویر محصول، قیمت و نام تجاری آن را ثبت نمایید. این ابزار توسط گوگل ساخته شده و جزءیکی از مشهورترین و پرسودترین برنامههای تبلیغاتی اینترنتی به حساب میآید. ستاره: اگر دنبال مجله اینترنتی برای تبلیغات با موضوعات جنسی، زناشویی، مشاوره در عین حال سرگرمی هستید ستاره را پیشنهاد می کنیم. همه از اینترنت استفاده می کنند! میزان کلیکی که نتایج صفحه اول گوگل کسب می کنند با صفحه دوم قابل مقایسه نیست. یک گزارش تحقیقاتی توسط Zenith پیش بینی می کند هزینه تبلیغات اینترنتی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، با ۱۲٫۴ درصد افزایش به بیش از ۱۳۵ میلیارد دلار افزایش یافته که ۵۳ درصد هزینه کل تبلیغات را به خود اختصاص می دهد.
ما در بالا در مورد مزایا و اهداف چگونگی تبلیغ در گوگل صحبت کردیم اما حالا زمان آن است که به شما بگوییم تبلیغات در گوگل چگونه است. اما هزینه ها بسیار بیشتر است. مابقی سایت هایی که در این صفحه وجود دارد از طریق سئو و به این جایگاه ها رسیده اند که به آنها نتایج ارگانیک می گویند، و تعدادشان از سایت های تبلیغاتی بیشتر است. نمایش: اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، وب سایت نمایش محل خوبی برای قرار دادن تبلیغات شماست. قدم بعدی، شناخت ساختار تبلیغات در گوگل ادز است. قطعا وبسایت سریع آسان به دلیل کاربران یکتای روزانه در درجه اول پیشنهاد است. استخدامی: استخدام یکی از پربازدید ترین وب سایت ها برای افراد جویای کار می باشد که پیشنهاد ما به شما برای تبلیغ کالاهای اشتغال زا و … کیفیت تبلیغ شما از نمره 10 محاسبه می شود و به سه پارامتر زیر بستگی دارد: - مرتبط بودن تبلیغ (Ad Relevance): هرچقدر تبلیغ شما به جستجوی کاربر نزدیک تر باشد ، گوگل امتیاز بیشتری به شما خواهد داد.
چون از نظر صرف هزینه، مقرون به صرفه بوده و از طرفی امکان جذب مخاطبان زیادی را میسر می کند . واقعیت این است که تا قبل از تایید تبلیغات توسط گوگل و مشخص شدن امتیاز کیفی نمی توان در مورد تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات نظر داد. قبل از اینکه حتی یک ریال هم برای گوگل ادز هزینه و سرمایه گذاری نمایید ابتدا به کار و عملکرد این سیستم نگاه کنید و با روش کار آن آشنا شوید ، جدای از بحث مهارتهای تبلیغات و بازاریابی در گوگل شناخت کامل و دقیق این ابزار و وسایل و شکل کار با آن کمک می نماید تا همه برنامههای شما عملی گردد. موضوعاتی که انسان می بیند، ماندگاری ۱۰ برابری نسبت به موضوعات نوشتاری دارند (مثلا شما پس از ۲۰ سال یک نفر را از روی قیافه او می شناسید ولی نام او را به خاطر نمی آورید!).
5- عودت وجه تنها زمانی انجام میشود که امکان فعال کردن تبلیغ کاربر از سوی پرشیانا وب نباشد به طور مثال مشکلی در کارتهای شرکت تبلیغ در گوگل وجود داشته باشد. زمانی که در بخش Status کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خطای قرمز رنگ Limited by budget را مشاهده میکنید، یعنی بودجه روزانه کمپین شما کمتر از مقدار پیشنهادی توسط گوگل است. CPC یا همان COST PER CLICK یعنی هزینه هر کلیک، که توسط شخصی که تبلیغ کننده است تعیین می شود. اگر کالای شما مخصوص این موضوعات است این وب سایت از بهترین ها می باشد. خبربان: آی پی های یکتای مناسبی نسبت به سایر سایت های خبری دارد و موضوعات آن عمومی ست و اگر تبلیغ و خدمات شما مخاطب عام دارد گزینه مناسبی ست. اگر کالایی عمومی دارید، سرویس های وبلاگ ساز محل خوبی برای تبلیغات شما هستند. به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، درک نحوه استفاده از تبلیغات فیسبوک برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به رشد برند شما و ارائه مشوق های فروش کمک کند.
در اپلیکیشن گوگل ادز علاوه بر تغییرات کلمات کلیدی می توانید کلمات جدید را معرفی کنید و کلمات اضافی را حذف نمایید. علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد می توانید از ابزار های تحلیلی برای مشاهده و آنالیز گزارش های گوگل ادوردز استفاده کنید، که یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس می باشد که از مهم ترین ابزار ها برای آنالیز گزارش های گوگل می باشد، برای استفاده از این ابزار و ابزار های این چنینی می بایست ابتدا دسترسی های لازم به گوگل ادز را بدهید. حتما دیده اید که گاهی یک کلید واژه در گوگل سرچ می کنید. صبر کلید این روش کسب درآمد آنلاین از گوگل است.
همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده فایل های ویدئویی تسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی ها و تبلیغات ویدیویی ویدئویی نیز گسترش یافته است. وب سایت راهنما: این وب سایت هم از سری وب سایت های نیازمندی ها می باشد که شما می توانید کالای خود را بصورت رایگان یا با قیمت اندکی برای تبلیغات قرار دهید. تبلیغات یک نیرو محرکه مالی است که تمام رسانه های اجتماعی را هدایت می کند. البته پول تنها ملاکی نیست که گوگل برای تمایز قائل شدن بین کسب و کار های مختلف در نمایش تبلیغات مورد توجه می دهد؛ مفهوم دیگری به نام Quality Score هم در این موضوع دست دارد.
1.3 میلیارد کاربر ماهانه در پیام رسان فیسبوک فعال هستند و هر ماه 10 میلیارد پیام بین مردم و کسب و کارها در این برنامه ارسال می شود. هم رنکینگ الکسای بالایی دارد و هم نسبتا دارای سئو و دریافت مخاطب از گوگل بالایی می باشد. آکا ایران: مانند وب سایت های بالا دارای آمار بازدید بالا از گوگل، محیط کم تبلیغات، مخاطبان متنوع در زمینه سرگرمی هنری و قیمت های نسبتا مناسب تبلیغات می باشد. پیام رسانی از طریق این پلتفرم در مسیر های متنوعی توزیع می شود از جمله گوگل، بلاگر، یوتیوب و خیلی وب سایت های دیگر که به کانال نمایشی گوگل معروف هستند.
نویسنده: تیم تحریریه سید احسان خاندوزی