اقتصاد کلان چطور بر بورس اثر میگذارد؟

یعنی اگر دولت بخواهد قیمت خودرو را ثابت نگه دارد، با هر تغییر کوچک قیمت باید دستورالعملی جدید ابلاغ کند. این حجم از کنترل و تلاش برای ثابت نگهداشتن شرایط، هزینهبر خواهد بود. اگر درآمدهای ارزی دولت کم شود، مثلا نتواند نفت بفروشد، قادر نخواهد بود که متناسب با نیاز مردم کشور ارز تامین کند. آقای قیطاسی مطابق پنجاه سال گذشته یکی یکی انواع چای را میچشد و رنگ و بویشان را امتحان میکند و درباره تکتک چایها به معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح میدهد. به گزارش پایگاه خبری امتداد ، حیدر مستخدمین حسینی با بیان اینکه، یکی از ابزارهای مهم بانک مرکزی برای کنترل تورم و اثر انقباضی در سیاستهای پولی استفاده از ابزار سپردههای قانونی میباشد، گفت: معمولا دامنه نوسان نرخ سپردههای قانونی بانکها نزد بانک مرکزی بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است. اخبار اقتصادی – حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه، یکی از ابزارهای مهم بانک مرکزی برای کنترل تورم و اثر انقباضی در سیاستهای پولی استفاده از ابزار سپردههای قانونی میباشد، گفت: معمولا دامنه نوسان نرخ سپردههای قانونی بانکها نزد بانک مرکزی بین 10 تا 13 درصد است. با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی یکی از بانکهای کشور، فروش املاک مازاد بانک ها در بورس کالای ایران کلید خورد.

ایران اکونومیست-با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک ها در بورس کالای ایران کلید خورد. مردم با خرید سهام شرکتهای صادرکننده میتوانند به اندازه توان خود در سیاستهای ضعیفکننده واحد پول ملی سهیم شوند. امتداد – با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک ها در بورس کالای ایران کلید خورد. بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد. این گروه باور دارند که یک نهادهای اقتصادی (پول، خانوار، بانک، کسبوکارهای کوچک، بورس، صادرکنندهها) به مرور خود را با قوانین بد تطبیق میدهند، به آنها عادت میکنند و کسبوکار خود را در راستای این قوانین تنظیم میکنند. در نظر این گروه (که به نظر من هم منطقیتر میآید)، ثبات اقتصادی سیگنالهای طبیعی عرضه و تقاضا را از بین میبرد و بازار قادر نخواهد بود جهت طبیعی خود را پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری آریا ، فرهاد بیضایی کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا اقدامی رو به جلو در اقتصادمان است، گفت: با توجه به اینکه زمزمه عرضه پرتعداد املاک دولت نیز در بورس کالا به گوش میرسد، اقدام بانک اقتصاد نوین که نخستین ملک خود را با موفقیت در بورس کالا به فروش رساند میتواند پیش درآمدی برای عرضه املاک مازاد سایر بانک ها و دولت در بورس کالا باشد. توجه داشته باشید که از تاریخ صدور گواهی سوءپیشینه نباید بیش از 6 ماه گذشته باشد. 2. سیاستگذاری دولت نباید در راستای ثبات اقتصادی باشد. در نتیجه هزینههای دولت بالا میرود و در نهایت با تورم شدید به همراه رکود اقتصادی مواجه خواهیم شد. در نهایت قیمت مواد غذایی برای عموم افزایش پیدا کند. این تلاش برای برقراری ثبات، در نهایت به بیثباتی کامل اقتصاد کلان منجر خواهد شد. در این کشورها معمولا افزایش نرخ ارز به عنوان شکست در سیاستگذاریهای اقتصاد کلان تعبیر میشود. با این حال به عقیده یک کارشناس اقتصادی فراهم شدن عرضه نخستین املاک مازاد بانکی در بورس کالا فرصتی ایدهآل برای اقتصاد و خارج شدن این طرح از کما خواهد بود. خبرگزاری آریا – معاون توسعه بازار بورس کالا گفت: اطلاعیه عرضه اموال مازاد نخستین بانک منتشر شد.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید در تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: بر اساس اقدامات امروز کمیسیون، تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ درصد شدند. اما چرا آمریکا و چین تلاش میکنند که ارزش پول ملی خود را پایین بیاورند؟ چنین افرادی باور دارند که نوسان، ذات اقتصاد است و بجای تلاش برای از بین بردن نوسان باید سعی کرد که زیرساختهای اقتصادی را اصلاح کرد. کشاورزهای ساده ممکن است با اقتصاد کشاورزی، تهیه بذر، قراردادهای آتی و توزیع محصول آشنا نباشند. چیزی که مهم است، این است که ما به عنوان فعال بازار سرمایه اقتصاد کلان را بهتر بشناسیم و با توجه به سیاستهای کلان بتوانیم سرمایهگذاریهای بهتر و امنتری داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری آریا ، در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به الزام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت داشتن بیش از یک حساب برای هر فرد از هر حسابی در یک بانک شامل؛ حساب سپرده قرضالحسنه جاری، حساب سپردهگذاری کوتاهمدت و حساب سپرده قرضالحسنه پسانداز، از مشتریان این بانک درخواست میشود تا مهلت مشخص شده نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نمایند. شرکهایی که در زمینه خدمت رسانی فعالیت دارند، در صورت نیاز میتوانند با اخذ این کارت نسبت به واردات برخی کالاهای مورد نیاز اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با شرکت بازرگانی جی تی سایت economymag جی تماس بگیرید. لازم به ذکر است که برای واردات کالاهایی که ورود و صدور آنها برای فروش نیست و مصرف شخصی دارند، کالاهای مسافرتی نظیر سوغاتیها و کالاهای وارداتی از طریق پست، نیازی به ارائه کارت بازرگانی نخواهد بود. به خاطر بزرگ بودن اندازه دولت ایران و کوچکی بخش خصوصی، تمایل ارزی دولت و مردم یکی نیست. بانک اقتصادنوین، با استفاده از ظرفیتهای قانونی و عملیاتی بورس کالای کشور، یکی از املاک مازاد خود را از طریق بورس عرضه کرد و به فروش رساند و گام بلندی در حل معضل فروش املاک مازاد شبکه بانکی برداشت. خبرگزاری آریا – یک تحلیلگر بازارهای مالی اعلام کرد: عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا اقدامی رو به جلو در اقتصاد کشور است و باید تداوم داشته باشد. از کارل مارکس گرفته تا میلتون فریدمن، نظریههای اقتصاد کلان متناقض زیادی در جهان وجود دارد و هنوز هیچکس نمیداند که بهترین نظام اقتصادی ممکن برای یک کشور چیست؟ در مالیات ارزش افزوده و پایانه فروش در حال تحقق است اما درباره مالیات مستقیم هنوز توفیق نیافتیم و لایحه مهمی است و امیدوارم با فوریت در دولت قبل، از مهرماه به مجلس ارائه شود.

اگر عرضه ارز توسط بزرگترین نهادهای اقتصادی با درآمد ارزی (در ایران یعنی دولت) کاهش چشمگیر داشته باشد، نرخ ارز افزایش خواهد یافت. تمایل دولت ایران برای افزایش صادرات باعث میشود که تمایل دولتی به سمت افزایش نرخ ارز باشد. این مورد در مواقعی اتفاق میافتد که شخص حقیقی یا حقوقی برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی، نسبت به ابطال کارت اقدام نماید. با این وجود دولت معمولا موفقتر است و نرخ ارز افزایشی است. عمده تفاوت این دو کارت در میزان فرصت ها و امکاناتی است که در اختیار متقاضیان قرار میدهند. در مقابل کشورهایی مثل فنلاند و نروژ با این که موفقترین نظامهای اقتصادی را ندارند، مردمی خوشحالتر دارند. گفتیم که لبنان و ترکیه تلاش میکنند نرخ ارز خارجی را کاهش دهند. کشورهایی که واردکننده کالا هستند و بیشتر درآمد خود را از خدمات کسب میکنند، از نرخ ارز ارزان استقبال میکنند. آیا سیاستهای اقتصاد کلان باید در مجلس و به صورت قانون در بیایند یا دولتها باید در اجرای سیاستهای اقتصادی خود آزاد باشند؟ آیا رئیس بانک مرکزی باید آزادی کامل داشته باشد یا باید به رئیسجمهور و مجلس پاسخ بدهد؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حضور بانکها در بورس و قواعد قانونی آن گفت: سقف خرید سهام برای بانکها مشخص است، اگر مازاد بر سقف تعیین شده سهام خریداری کنند مشمول مالیات مضاعف میشوند .

توجه کنید که ایالات متحده بهترین کیفیت زندگی و بالاترین میزان خوشحالی مردم در جهان را ندارد. اما واردکننده بودن کشور، مردم را به ارز ارزان علاقهمند میکند. 2. ارز ارزان امکان مسافرت در نقاط مختلف جهان را بهوجود میآورد و رضایت عمومی افزایش مییابد. برای مثال بجای مطالبه حمایت نقدی از بورس، از دولت بخواهیم که با همین پول زیرساختهای مالی بازار را بهروز کند. در اقتصاد کلان نیز تلاش برای ثبات اقتصادی، شاید بهصورت کوتاهمدت آثار نوسانی بازار را کمرنگ کند، اما مشکلات بنیادی اقتصادی را پنهان میکند و در بلندمدت اقتصاد به زانو در میآید. بهطور کلی دخالتهای دولت برای تحریک تولید، آثار پیشبینینشدهای دارد که شاید از مساله اصلی دشوارتر باشد. ممکن است کشاورزی بهطور کامل آسیب ببیند یا از بین برود. بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده و بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیشتاز فروش اموال مازاد در سال ۹۸ بوده است. به گزارش ایمنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی هفته دولت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، این کمیته طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، نوشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است.

وضعیت کره شمالی نیز در این فهرست خوب نیست. گروه دوم معتقد هستند که دولت به هیچ وجه قادر نیست تمام نوسانهای اقتصاد کلان را خنثی کند. اما حتی بر سر این که هدف نهایی از اقتصاد کلان داشتن کشوری خوشحال است هم توافق وجود ندارد. در این صورت ارز کمیاب شده و قیمتش بالا خواهد رفت. بر اساس این گزارش، در راستای «مولدسازی دارایی ها و اموال مازاد بانك های دولتی»، از دی ماه 1396 تا مرداد ماه سال 1399 مبلغ 280 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانكهای دولتی به فروش رفت كه 130 هزار میلیارد ریال از این واگذاریها در سال 1398 انجام شده است به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گزارش کمیته اطلاع رسانی هفته دولت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اهم عملکرد یک ساله این وزارتخانه در حوزه امور بانکی منتشر شد. به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، از برنامههای اجرایی خود در حوزه امور بانکی گزارش داد. کشورهایی که صادرکننده هستند، معمولا تلاش میکنند پول ملی خود را ارزان نگه دارند. گروه اول باور دارند که بهتر است دولت شرایط را در بلندمدت ثابت نگه دارد.

خبرگزاری میزان-نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با ۱۹۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. به گزارش پول نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با ۱۹۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. امتداد – نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند. بانک مرکزی با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین بانکی و نیز بالا بودن قیمتهای پیشنهادی در هفته جاری معاملهای در خصوص عملیات بازار باز نداشت.

به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، از سالجاری تأمین منابع بودجه و درمجموع نحوه تأمین مالی دولت تغییر اساسی پیدا کرده است. معاون اسبق وزیر اقتصاد گفت: هر هفته چند هزار میلیارد تومان از محل سپردههای مازاد بانکها با ابزارهای مختلف در اختیار بانک مرکزی و سپس دولت قرار میگیرد که این موضوع به جبران کسری بودجه نیز کمک میکند. امتداد -معاون اسبق وزیر اقتصاد گفت: هر هفته چند هزار میلیارد تومان از محل سپردههای مازاد بانکها با ابزارهای مختلف در اختیار بانک مرکزی و سپس دولت قرار میگیرد که این موضوع به جبران کسری بودجه نیز کمک میکند. وی افزود، هر هفته بر اساس جذب سپرده بانکها و همچنین نرخ تعیین شده برای سپرده قانونی (بین ۱۰ تا ۱۳ درصد) بخشی از سپردههای جذب شده بانکها در اختیار بانک مرکزی قرار میگیرد، با افزایش نرخ سپرده قانونی عملا توان تسهیلات دهی سیستم بانکی کاهش خواهد یافت. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روی آوردن بانک ها به بنگاه داری مفسده های بسیاری را در پی خواهد داشت، افزود: بانک مرکزی باید با ابلاغ دستورالعمل های تسریع در فروش اموال مازاد در شبکه بانکی را پیگیری کند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد دژپسند سهشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت، افزود: قرار بود در باره مالیات قوانین را اصلاح و تأمین نیاز کنیم.

اما اگر هر روز یک چیز ممنوع شود، روز بعد آن چیز ممنوع را اجباری اعلام کنند، کسبوکارهای کوچک و خانوارها آسیب زیادی میبینند. به گزارش «نماینده»، آقای رحیم زارع در تشریح جلسه روز گذشته (یکشنبه) کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: «طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیردولتی» برگشتی از شورای نگهبان با حضور مسئولان وزارتخانههای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی بررسی شد. زمیندارهای جدید به سختی میتوانند نیروی کار استخدام کنند. زمیندارهای قبلی اگر پول یا سهام دریافت کنند، وارد حوزهای از فعالیت میشوند که در آن تخصص ندارند. او اظهار کرد: پس از تایید مصوبه کارگروه ماده ۱۸ توسط فرمانداری شیراز در ۲۹ خرداد ماه جاری، مبنی بر بازگشت مازاد پرداختی به اولیا، بلافاصله شرایط دریافت شماره حساب از اولیا مهیا شد. سیگنالهای طبیعی قیمت از بین میرود و بازار از یک بازار تحلیلی به بازاری دستوری تبدیل خواهد شد. اما این معادله یک سوی دیگر هم دارد. به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر ضرورت انجام بانکداری از سوی بانک ها و دوری از بنگاه داری، گفت: نخستین گام برای عمل به رسالت از سوی بانک ها باید فروش اموال مازاد آنها باشد.