جدیدترینهای «مازاد بانک»:

به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه بانکها املاک مسکونی را در اختیار دارند که باید آنها را واگذار کنند، گفت: با عرضه این املاک مازاد در راستای ساماندهی بازار مسکن نیز گام برداشته سایت economymag خواهد شد. خبرگزاری آریا – استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه باید از عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا حمایت شود، گفت: به زودی یک شفافیت آماری در خصوص میزان املاک بانکها در کشور ایجاد میشود. ایران اکونومیست- استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه باید از عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا حمایت شود، گفت: به زودی یک شفافیت آماری در خصوص میزان املاک بانکها در کشور ایجاد میشود. درهمین راستا وزارت اقتصاد در گزارشی عملکرد واگذاری و فروش این بخش از اموال را ارائه داده است. به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 11 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده و بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیشتاز فروش اموال مازاد در سال 98 بوده است. به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علیرضا قبادی افزود: بیش از ۴۶هزار دانشآموز قسط سوم هزینه سرویس خود را پرداخت کرده بودند که با توجه به تعطیلی مدارس و شیوع کرونا به عنوان مازاد لحاظ شد و با برنامهریزیهای انجام شده، تمهیدات بازگشت این وجه به حساب اولیا فراهم شد. به گزارش خبرگزاری آریا ، علیرضا ناصر پور در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک، املاک مازاد خود را از طریق بورس کالا به فروش میرساند. به گزارش ایسنا، وزارت اقتصاد طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، اعلام کرد: معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت اقتصاد، طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، عنوان داشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس کالای ایران؛ یکی از بانکهای کشور به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد. خبرگزاری آریا – طبق اعلام بورس کالا، بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام بورس کالا، بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بورس کالای ایران؛ یکی از بانکهای کشور به عنوان نخستین بانک برای تکالیف قانونی خود برای واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش در بورس کالا با استفاده از مکانیسم حراج آگهی کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آقای قیطاسی مطابق پنجاه سال گذشته یکی یکی انواع چای را میچشد و رنگ و بویشان را امتحان میکند و درباره تکتک چایها به معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح میدهد. به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای قیطاسی مطابق پنجاه سال گذشته یکی یکی انواع چای را میچشد و رنگ و بویشان را امتحان میکند و درباره تکتک چایها به معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح میدهد. خبرگزاری مزان – نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی رفع و تصویب کردند.بر این اساس تبصره ۵ به شرح زیر اصلاح میشود.تبصره ۵- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء (۲-۳) بند «الف» سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) این ماده در بانک رفاه کارگران سیوسهدرصد (۳۳%) میباشد. نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با ۱۹۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

وزارت اقتصاد طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، اعلام کرد: معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. طی گزارشی در تشریح اهم سیاست ها، برنامه های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، عنوان داشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک های دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. به گزارش پول نیوز، طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، عنوان داشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. به گزارش اقتصادآنلاین، اهداف این بانک از عرضه املاک مازاد در بورس کالا، افزایش شفافیت، تمرکز بر بانکداری حرفهای، حرکت در چهارچوب استانداردهای صنعت بانکداری و مولد سازی داراییهای راکد است که با همکاری بسیار خوب بورس کالای ایران و فروش اولین ملک مازاد بانک از این مسیر شفاف، نخستین تجربه موفق در این رابطه، در نظام بانکی کشور رقم خورد و با استقبال بسیار خوبی از سوی کارشناسان و فعالان بازار پول و سرمایه روبرو شد. همچنین معاونت امور بانکی با ارائه گزارش عملکرد یک ساله این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، از فروش ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانکهای دولتی از دی ماه ۱۳۹۶ تا مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت اقتصاد طی گزارشی در تشریح اهم سیاستها، برنامههای عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، اعلام کرد: معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. خبرگزاری آریا – جزییات فروش دو ملک مازاد بانک اقتصاد نوین در بازار فرعی بورس کالا اعلام شد. ایران اکونومیست- فروش اموال مازاد و خروج بانکها از بنگاهداری در سالهای اخیر مورد تاکید رهبری و دولت بوده است اما تحقق این موضوع همواره با چالشهایی مواجه بود. دژپسند گفت: در حوزه مالیات در سال گذشته در جهت تحقق بودجه بدون نفت مالیات را بیش از مصوب محقق کردیم که در ۱۴ سال اخیر بی نظیر بوده است. نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فروش اموال مازاد بانکها باید طبق قانون انجام شود، افزود: مسیر تحقق بانکداری و دوری از بنگاهداری، فروش این نوع اموال است. به گزارش پایگاه خبری امتداد ، شهباز حسن پور بیگلری با تاکید بر ضرورت چابکسازی شبکه بانکی در کشور، گفت: متاسفانه بانکها در سالهای اخیر عطش زیادی برای خرید املاک داشتهاند که آنها را از رسالت اصلی خود دور کرده است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، بانک ایران زمین با صدور اطلاعیه در خصوص فروش 12 رقبه املاک مازاد در سامانه کدال اعلام کرد: بانک ایران زمین در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را به شرح ذیل با وضع موجود و با شرایط نقد از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. خبرگزاری آریا – بانک ایران زمین با صدور اطلاعیهای در سامانه کدال در خصوص مزایده فروش املاک اقدام به شفافسازی کرد. به گزارش خبرگزاری آریا ،محمدرضا سیفی در خصوص مزایای عرضه اموال مازاد بانک ها در بورس کالا اظهار داشت: بازار املاک، بازاری باسابقه و بزرگ، ولی سنتی است. وی ادامه داد: دو عرضه در بندرعباس و کرمان است که عرضه اول در هرمزگان ملک به قیمت 185 میلیارد ریال که در تاریخ 25 شهریور ماه و دو ملک تجاری به صورت یکجا در استان کرمان به قیمت پایه 48 میلیارد ریال در تاریخ 26 شهریورماه به فروش میرسد.

خبرگزاری آریا – نخستین عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالای ایران در حالی با عرضه دو باب واحد تجاری واقع در شهرستان کرمان و یک قطعه زمین واقع در بندرعباس متعلق به بانک اقتصاد نوین در تاریخ 25 و 26 شهریور ماه انجام خواهد شد که مدیر کالایی شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین به عنوان کارگزار عرضه کننده این املاک، شفافیت قیمتی و روند عادلانه کشف قیمت را مهمترین آثار و مزایای عرضه این اموال در بورس کالا می داند. درحالی که در دورههای قبل صادرات نفت مهمترین منبع درآمدی دولت بود، با تشدید تحریمها، دولت به سراغ راههای دیگری رفته است. نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند. به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با ۱۹۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس تبصره ۵ به شرح زیر اصلاح میشود: تبصره ۵- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جز (۲-۳) بند «الف» سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) این ماده در بانک رفاه کارگران 33 درصد (۳۳%) است. «تبصره ۵- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء (۲-۳) بند «الف» سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) این ماده در بانک رفاه کارگران سیوسهدرصد (۳۳%) میباشد. در واگذاری شرکتها محدودیتهایی وجود دارد که با وجود همه موانع امسال بخش قابل توجهی از سهام شرکتها را از طریق بورس واگذار کردیم. روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص واگذاری اموال مازاد این بانک اظهار کرد: واگذاری اموال و املاکی مازاد یکی از مواردی است که مورد تاکید دولت قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه روز دوشنبه 27 مردادماه 1399 در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک تنها دو سفارش در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بینبانکی برای فروش اوراق بدهی دولتی دریافت کرد؛ اما با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بینبانکی و نیز بالا بودن قیمتهای پیشنهادی، این بانک در هفته جاری معاملهای در خصوص عملیات بازار باز نداشت. خبرگزاری آریا – شرکت عمران و توسعه پایدار ایرانیان در حالی 25 و 26 شهریور ماه برخی املاک بانک اقتصاد نوین را به وکالت از این بانک در بورس کالای ایران عرضه می کند که مدیرعامل این مجموعه از تداوم عرضه اموال مازاد این بانک در بورس در هفته های آتی خبر داد. وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکهای دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانکهای دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد. واگذاری های حوزه سهام و اموال مازاد شرکت های تابعه بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه معادل سه برابر فروش سال گذشته بوده است. اخبار بازار – به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: این بانک در پنج ماه ابتدای امسال 26 هزار و 132 میلیارد ریال از حوزه سهام و اموال مازاد شرکت های تابعه خود را تعیین تکلیف کرده است.

در این گزارش آمده است: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانکهای دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذارشده است. یکی از این راهها درکنار فروش اوراق، فروش اموال و املاک مازاد دولت است که براساس برآوردهای ارائه شده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی ارزش آن به 7000 هزار تومان میرسد. فروش اموال مازاد و خروج بانکها از بنگاهداری از برنامههای ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و البته موضوع مورد تاکید رهبری نیز بوده است. محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه بانکها املاک مسکونی را در اختیار دارند که باید آنها را واگذار کنند، گفت: با عرضه این املاک مازاد در راستای ساماندهی بازار مسکن نیز گام برداشته خواهد شد. بانکها شعبات خود از ۹۰۳ شعبه به 140 شعبه در پایان تیرماه امسال رساندهاند. بر این اساس، همچنین بانکهای دولتی و خصوصی شده کشور با هدف کاهش هزینهها و افزایش بهره وری، نسبت به «تعدیل شعب» اقدام کردند به نحوی که در سال گذشته نسبت به تعدیل ۹۰۳ شعبه و در سالجاری نیز تا پایان تیرماه نسبت به تعدیل ۱۴۰ شعبه اقدام کردند. خبرگزاری آریا – پست بانک ایران طی اطلاعیهای به تمامی مشتریان خود اعلام کرد: با توجه به تعدد حساب نزد این بانک، حتماً برای تعیین تکلیف حسابهای مازاد تا پایان آذرماه سالجاری به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه نمایند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند. ایران اکونومیست- نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند. خبرگزاری میزان – فروش و عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا اتفاق مثبتی است که میتواند علاوه بر اجرای طرح فروش املاک مازاد بانکها با سرعت، دقت و شفافیت بیشتر، اثرات مثبت و تعادل بخشی را در بازار مسکن و مستغلات به همراه داشته باشد. خبرگزاری تسنیم: حیدر مستخدمین حسینی با بیان اینکه، یکی از ابزارهای مهم بانک مرکزی برای کنترل تورم و اثر انقباضی در سیاستهای پولی استفاده از ابزار سپردههای قانونی میباشد، گفت: معمولا دامنه نوسان نرخ سپردههای قانونی بانکها نزد بانک مرکزی بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است. امتداد – بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال از حوزه سهام و اموال مازاد شرکت های تابعه خود را واگذار کرده است.

او معتقد است به کمک سازوکار بورس می تواند مزایده های غیرشفاف و تشریفات مربوط به آنها را حذف کرد که همین موضوع، جذابیت عرضه ملک در این بازار شفاف را بیشتر کرده است. به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت گلستان، دوشنبه، هفتم مهرماه ۱۳۹۹، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و عضو قرارگاه رونق تولید، از خطوط تولیدی شرکت چای گلستان در تهران بازدید کرد. صبح روز دوشنبه، هفتم مهرماه 1399، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و عضو قرارگاه رونق تولید، از خطوط تولیدی شرکت چای گلستان در تهران بازدید کرد. صبح روز دوشنبه، هفتم مهرماه ۱۳۹۹، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و عضو قرارگاه رونق تولید، از خطوط تولیدی شرکت چای گلستان در تهران بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری آریا، بانک ایران زمین با نماد “وزمین” و سرمایه ثبت شده چهار هزار میلیارد ریال در راستای رعایت دستورات دولت و بانک مرکزی مبنی بر فروش املاک مازاد، تعدادی از املاک خود را به مزایده گذاشته است و متقاضیان برای شرکت در این مزایده تا 23 مهرماه سال جاری یعنی سه روز دیگر فرصت دارند. به گزارش خبرگزاری آریا ، بورس کالا با صدور اطلاعیهای جزییات فروش «دو ملک تجاری» در کرمان و «یک قطعه زمین» با کاربری مسکونی-تجاری در بندرعباس را به شرح ذیل اعلام کرد.

خبرگزاری آریا – عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: دور شدن بانکها از بنگاهداری چابکسازی شبکه بانکی را تسریع میکند. امتداد – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت فروش اموال مازاد بانکها با هدف چابکسازی شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی فروش اموال مازاد بانکها را با جدیت پیگیری کند. همچنین معاونت امور بانکی با ارائه گزارش عملکرد یکساله اوزارت اقتصاد و دارایی در حوزه امور بانکی، از فروش ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانکهای دولتی از دی ماه ۱۳۹۶ تا مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد. فروش 28 هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانکها شبکه بانکی سهم قابل توجهی در اموال و املاک مازاد دولت و شرکتهای دولتی دارند. معاون اسبق وزیر اقتصاد مطرح کرد؛ استفاده از سپردههای مازاد بانکها برای کاهش کسری بودجه دولت؟ استفاده از سپردههای مازاد بانکها برای کاهش کسری بودجه دولت؟ خبرگزاری میزان-کارشناس اقتصادی با مثبت دانستن فروش و عرضه املاک مازاد بانکها در بورس کالا گفت: این طرح میتواند اثرات مثبت و تعادل بخشی را در بازار مسکن و مستغلات ایجاد کند. رحیم زارع در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون جهش تولید گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، براساس اصلاح تبصره ۵ الحاقی ماده واحده این لایحه حداکثر سقف سهام سازمان تأمیناجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء(۲-۳) بند الف سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تبصره ۱ این ماده در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد است.