بعد از کاهشی شدن روند بازار خودرو و سپس حاکم شدن رکود بر این بازار تنها عاملی که بر نوسانات بازار خودرو اثرگذار بود، قیمت دلار بود؛ اما در هفته ای که گذشت دلار هم هیچ تاثیری بر این بازار نداشت به نحوی که دلار برخی روزها مثل روز چهارشنبه افزایش یافت و حتی وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، ولی قیمت ها در بازار خودرو همچنان به ریزش خود ادامه دادند.
کوییک دنده ای S، که به عنوان جایگزین پراید در بازار شناخته می شود، این هفته نوسانات میلیونی داشت ولی در نهایت با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در قیمت اول هفته خود یعنی ۳۵۷ میلیون تومان متوقف شد.
پژو ۲۰۷i اتوماتیک، هاچ بک پرطرفدار اتوماتیک ایران خودرو با دو میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه ۷۴۸ میلیون تومان متوقف شد و احتمالا تا آغاز هفته بعد هم در این همین ایستگاه قیمتی باقی بماند.
تارا اتوماتیک، سدان خانوادگی ایران خودرو نیز با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت، به روند نزولی خود در بازار ادامه داد تا این هفته را به شکل کامل در روند کاهشی به پایان برساند.
بنابراین می توان گفت که بازار خودرو را با شاخصه های همیشگی نمی توان بررسی کرد و باید منتظر یک خبر شوکه کننده و قاطع برای مشخص شدن روند این بازار بود.
بازار خودروهای مونتاژی پس از ریزش های نسبتا سنگین امروز در ثبات قرار گرفت. تنها دو خودرو این ثبات را بر هم زدند که هر دوی آنها نیز جزو پرفروش های بازار بودند.
بیشتر بخوانید:
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
با توجه به قیمت های اعلامی وب سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز با تغییراتی همراه بود.
در بازار خودروهای داخلی، امروز تنها سه خودرو شامل نوسان شدند که یک خودرو از سایپا و دو خودروی دیگر متعلق به ایران خودرو بودند.
۲۲۰