ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام

ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بر اساس آمارهای اخیر و به گفته مدیران بانک های آمریکایی، وام گیرندگان کم درآمد در پرداخت به موقع اقساط وام خود با مشکلات فزاینده ای مواجه هستند که این امر بانک ها را بر آن داشته تا با احتیاط بیشتری نسبت به اعطای کارت اعتباری و وام خودرو اقدام کنند.

بانکداران و اقتصاددانان می گویند که بیشتر آمریکایی ها از پس انداز خود برای مخارج روزمره استفاده می کنند، زیرا افزایش قیمت ها و نرخ بهره وام مسکن به بودجه خانوارها فشار می آورد.

بر اساس این گزارش، وضعیت مالی خانواده هایی در آمریکا با درآمد سالانه کمتر از 45 هزار دلار بدتر شده است، در حالی که خانواده هایی با درآمد بالاتر از انعطاف مالی بیشتری برخوردار هستند.

آستین گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، در بیانیه ای گفت که بزهکاری مصرف کنندگان در حال حاضر یکی از نگران کننده ترین موضوعات داده های اقتصادی است.

وی بیان کرد: نرخ معوقه وام مصرفی اغلب یک شاخص کلیدی است و اگر این نرخ کم کم افزایش یابد نشان دهنده بدتر شدن وضعیت است.

آریجیت روی، مدیر تجارت مصرف کننده در U.S. Bancorp گفت: وام گیرندگانی که برای اولین بار با درآمد کمتری دریافت می کنند، با نرخ نکول بالاتری نسبت به وام های با درآمد بالاتر مواجه می شوند.

بانک آمریکا نیز روز سه شنبه گزارش داد که بدهی های بد این بانک از 807 میلیون دلار در سال گذشته به 1.5 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

جی پی مورگان چیس همچنین هشدار داد که هزینه های مربوط به این نوع بدهی در همان سه ماهه تقریباً دو برابر شده و به 2 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که سیتی گروپ و ولز فارگو نیز شاهد افزایش بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3074110