احتمال ممنوعیت خودروهای برقی از چین به آمریکا

احتمال ممنوعیت خودروهای برقی چین به آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شبکه تلویزیونی بریتانیا (بی بی سی) گزارش داد، شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواست تا واردات خودروهای برقی ساخت چین را به طور کامل ممنوع کند.

سناتور براون در مقاله ای نوشت: خودروهای برقی چینی خطری برای بقای صنعت خودروسازی آمریکا هستند.

اظهارات او تندترین اظهارات یک قانونگذار آمریکایی در مورد این موضوع است، زیرا سایر اعضای کنگره خواستار اعمال تعرفه های سنگین بر واردات برای دور نگه داشتن خودروهای برقی چینی از کشور شده اند.

در ماه فوریه، کاخ سفید اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا خودروهای چینی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده هستند یا خیر، آغاز کرده است.

براون در ویدئویی در X (توئیتر سابق) گفت: «ما نمی‌توانیم به چین اجازه دهیم کلاهبرداری‌های دولتی را وارد صنعت خودروسازی آمریکا کند.

این نماینده حزب دموکرات از اوهایو که مرکز تولید خودرو آمریکا محسوب می شود، در تلاش است تا در انتخابات نوامبر پیروز شود و به چهارمین دوره ریاست جمهوری خود برسد.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست بی بی سی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در ماه فوریه، بایدن اعلام کرد که سیاست های پکن می تواند باعث شود بازار ایالات متحده پر از خودروهای چینی شود و “خطراتی برای امنیت ملی ما ایجاد کند.” او همچنین تاکید کرد که “اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد.”

به گفته کاخ سفید، ممکن است محدودیت هایی برای خودروهای ساخت چین اعمال شود، زیرا این نگرانی وجود دارد که فناوری به کار رفته در آنها می تواند اطلاعات حساس مسافران خودرو را جمع آوری کند.

این گزارش نشان می دهد که چین بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است و برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده خودرو با ژاپن رقابت می کند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3067197