شروع فروش آنلاین داروها از ماه آینده

شروع فروش آنلاین داروها از ماه آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، امیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وابسته به وزارت اقتصاد، از امکان فروش و توزیع دارو از طریق بسترهای مختلف اینترنتی از ماه آینده خبر داد وزارت بهداشت یک سال است که با 8 ماه تاخیر در توزیع الکترونیکی دارو امکان فروش آن از طریق بسترهای الکترونیکی وجود دارد و قرار بود از همان زمان فروش اینترنتی آغاز شود.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در نظر دارد توزیع و فروش دارو از طریق بسترهای الکترونیکی را ساماندهی کند. اما با تاخیر مواجه شدیم و اخیرا در جلسه کمیته نهم مقرر شد فروش و توزیع دارو از بسترهای آنلاین از ماه آینده آغاز شود.

سیاح با اشاره به اینکه با فروش آنلاین دارو، سامانه توزیع دارو شفاف‌تر می‌شود، گفت: با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در بستر الکترونیکی، نظارت دقیق‌تر و بیشتر می‌شود. و در صورت تخلف از جمله ارائه داروهای تاریخ مصرف گذشته «پیگیری آسانتر خواهد بود». خواهد بود. سیستم توزیع دارو نیز شفاف شده است.»

وی در خصوص لزوم تنظیم مقررات گفت: وقتی دارو از طریق پلتفرم توزیع شود نظارت و کنترل بهتر می شود و قانون می گوید اگر دستگاه تنظیم نشود نمی تواند فعالیت سکوها را متوقف کند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3071915