تدوین قوانین حفاظت ساختمان در برابر آتش سوزی

تدوین ضوابط محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش سوزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید بختیاری افزود: پیش نویس دستورالعمل (آیین نامه) حفاظت ساختمان ها در برابر آتش سوزی تهیه شده و هم اکنون سازمان برنامه و بودجه ایمیلی را به آژانس پولی عربستان ارسال کرده است. نظر مهندسان را جلب کنید.” واقع در mporg .ir.

رئیس سازمان آتش نشانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: این دستورالعمل نسبت به تمامی قوانین قبلی حفاظت از ساختمان ها در برابر آتش سوزی در کشور به طور کامل تدوین شده و دارای عناوین تخصصی در حوزه های ساختمانی، طبقه بندی، طراحی مسیرهای خروجی مقاومت اجزای ساختمان در برابر حریق و شامل قوانین مربوط به رفتار مصالح ساختمانی و مصالح ساختمانی از نظر ایمنی حریق، سیستم های اعلام و اعلام حریق، سیستم های اطفاء حریق دستی و اتوماتیک، سیستم های کنترل دود، ساخت و ساز ایمنی سایت در طول ساخت و ساز و بسیاری از موضوعات دیگر.

بختیاری تصریح کرد: این دستورالعمل ها به صورت عملکرد محور تهیه شده و برای اولین بار است که در زمینه استانداردهای حفاظت در برابر حریق ساختمان ها به این شکل تهیه می شود.

به گفته وی، با توسعه خوب فناوری های نوینی که در چند سال گذشته در کشور در حوزه مهندسی آتش نشانی محقق شده است و با انتشار و ابلاغ این آیین نامه، شاهد تحولات مثبت بیشتری در حوزه آتش نشانی خواهیم بود. اطفای حریق و ایمنی ساختمان در کشور به ویژه ساختمان های مهم ما پروژه های بلندمرتبه و ساختمانی خواهد بود.

بختیاری همچنین از موضوع سوم که به موضوع حفاظت ساختمان ها در برابر آتش سوزی می پردازد، از بررسی آن در آینده نزدیک با همکاری دفتر برنامه ریزی و کنترل ساختمان کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی در این حوزه با همکاری آغاز شده است. با دفتر مقررات.

به گفته وی آیین نامه ارزیابی و ارتقای ایمنی ساختمان های موجود در برابر آتش توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شده است که با کد شماره 922 از سایت انتشارات مرکز قابل دریافت است. کد به عنوان موضوع جدید مقررات ملی ساختمان در وزارت راه و شهرسازی در حال گذراندن مراحل پایانی است.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3060870