هواشناسی ایران 1402/03/07؛ سامانه بارشی در راه ایران است- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2902518

به‌تدریج از اواخر وقت سه‌شنبه در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد و نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست و تا روز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم است.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ ارتفاعات البرز در شرق تهران،‌ سمنان،‌ جنوب کرمان و شمال و شرق سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در نقاطی از اصفهان،‌ البرز،‌ قزوین و برخی مناطق غربی و شمالی تهران رگبار پراکنده روی می‌دهد.

زمان پایان: دوشنبه 1402/03/08

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشاری

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور گستره بارش‌ها استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه بارش در مناطق یاد شده تشدید می‌شود.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابربه شکل محدود، احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

یک‌شنبه 1402/03/07: خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه در مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال شرق فارس و ارتفاعات استا‌ن‌های سمنان و تهران.

منطقه اثر: تنگه هرمز و شرق خلیج فارس

توصیه: حتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

زمان پایان: اواخر وقت یکشنبه 1402/03/07

توصیف سامانه: وزش باد شدید جنوب غربی – شمال غربی ( 30 نات) و افزایش ارتفاع امواج

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی،احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

یکشنبه 1402/03/07: جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان،

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز و جزایر شرق خلیج فارس در ساحل و دور از ساحل بین 1.5 تا 2.5 متر

توصیه: اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها

زمان پایان: یکشنبه 1402/03/07

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیف سامانه اول: گذر امواج کم دامنه و رشد ابرهمرفتی

نوع مخاطره: وزش باد شدید

نوع مخاطره: رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، ریزش تگرگ، رعدوبرق و صاعقه،
منطقه اثر:

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/03/08: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان