رشد 134 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا پایان آبان جابجایی مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 134 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: 44 ایرلاین داخلی و خارجی در فرودگاه امام فعال هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید چلندری با اشاره به ممیزی سازمان هواپیمایی برای صدور گواهینامه فرودگاهی فرودگاه امام (ره) اظهار کرد: در این راستا اقداماتی برای رفع برخی خطرات حاشیه‌ای در این فرودگاه آغاز شده است. یکی از مباحث اصلی، بهسازی باند اصلی فرودگاه است که فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی باند دوم شمالی ترمینال سلام به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: در زمان حاضر حدود 4500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر فرودگاهی امام در حال اجراست که حدود 2100 میلیارد تومان منابع مالی آن را شهر فرودگاهی و مابقی را بخش خصوصی تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2823996

وی همچنین از تصویب طرح جامع فرودگاه امام خبر داد و با اشاره به آغاز ساخت ترمینال 410 هزار مترمربعی در فاز 2 توسعه فرودگاه گفت: در این رابطه با 2 شرکت خارجی و 4 شرکت داخلی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم تا پایان سال قراردادهای مربوطه امضا شود.