اتصال 20 کشور با سوئیفت روسیه

اتصال 20 کشور جهان به سوئیفت روسی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آلا باکینا، رئیس اداره نظام ملی پرداخت بانک مرکزی روسیه در بیست و یکمین نشست این بانک اعلام کرد که سامانه مکاتبات مالی بانک مرکزی روسیه موسوم به SPFS، که معادل روسی سوئیفت در نظر گرفته می شود امکان پذیر است در حال حاضر بیش از 160 عضو خارجی از 20 کشور جهان دارد.

پاکینا این خبر را در بیست و یکمین نشست کمیته بین دولتی روسیه و کوبا در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری اعلام کرد.

وی گفت: امروز بیش از 160 (موسسات و مؤسسات) شرکت کننده خارجی از 20 کشور جهان به این سامانه (SPFS) متصل هستند و دو بانک کوبایی تقریباً مستقیماً مشارکت دارند.

در سال 2014، بانک مرکزی روسیه به صورت آزمایشی برنامه ویژه برای سیستم پیام رسانی مالی امنیت غذایی را اجرا کرد. این سیستم می تواند داده ها را با فرمت SWIFT ارسال کند، اما کانال های خود را پشتیبانی نمی کند.

در سال 2017، این سیستم با تمام ظرفیت شروع به کار کرد و پیام هایی را در مورد تراکنش ها به هر ارز به بانک ها ارسال کرد.

این سیستم در ابتدا فقط برای کاربران داخل روسیه در نظر گرفته شده بود، اما تا فوریه 2022، بیش از 20 بانک و موسسه اعتباری از بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، کوبا و سایر کشورها به آن پیوستند.

در پی تحریم های غرب علیه روسیه پس از جنگ اوکراین، بانک های روسیه از سیستم جهانی سوئیفت قطع شدند و مسکو تلاش ها را برای جایگزینی آن با سیستم داخلی افزایش داد.

انتهای پیام/+

منبع: https://tn.ai/3056739