اختصاص 3.5 میلیارد دلار برای واردات دارو در سال 1402- اخبار پول | ارز | بانک – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین در جلسه هماهنگی با رئیس سازمان غذا و دارو و تعدادی از نمایندگان شرکت‌های تولید‌کننده دارو و مواد اولیه و واردکنندگان دارو، گفت: برای تسریع در تأمین مواد اولیه دارویی و واردات دارو و همراهی با وزارت بهداشت، بانک مرکزی در 3 ماهه اول امسال می تواند ماهانه تا 400 میلیون دلار برای این منظور تخصیص دهد تا در ماه‌های آینده، رقم های تخصیص ارز، همگن شود.

 فرزین افزود: تا پایان سال 1402 ثبت سفارشات ارسالی توسط سازمان غذا و دارو در تالار اول پس از اعمال اولویت از سوی سازمان، طی حداکثر 48 ساعت و همچنین ثبت سفارشات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در تالار دوم بر اساس تاریخ ایجاد گواهی ثبت آماری حداکثر طی 72 ساعت تخصیص یابد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2888677

 بر اساس این گزارش، رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگان تعدادی از شرکت‌های تولید کننده دارو و مواد اولیه و وارد کنندگان دارو نیز ضمن تشکر از اقدامات بانک مرکزی، به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در حوزه تخصصی پرداختند.

 رئیس کل بانک مرکزی در ادامه به تامین ارز شرکت‌های واردکننده دارو در خارج از کشور توسط بانک مرکزی تاکید کرد و افزود: جهت توسعه صادرات، به هر میزان که صادرات دارو توسط شرکت های دارویی صورت پذیرد به صورت فصلی، گزارش مربوطه توسط سازمان غذا و دارو به بانک مرکزی ارسال و عدد مزبور به سهمیه ارزی حوزه دارو افزوده شود.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل اختصاص اعتبارات و تامین نقدینگی شرکتهای تولیدی دارویی گفت: بانک مرکزی به همین منظور امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید در قالب سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی جهت تأمین دارو و مواد اولیه پرداخت می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: شرکت های دارویی هم باید متعهد شوند ارز حاصل از صادرات خود را از طریق سامانه های رسمی کشور به نرخ تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا به فروش برسانند.