ایجاد 1 میلیون شغل تا پایان سال محقق می شود- اخبار کار آفرینی و اشتغال – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2813901

وی درباره معضل انعقاد قراردادهای سفید امضا گفت:  قرارداد سفید امضا هیچ مبنای حقوقی و اجرایی ندارد و اگر قرارداد سفید، امضا شود، طرف قراردادی که دچار خسارت شده باید از طریق مراجع رسمی برای استیفای حقوقش اقدام کند،بنابراین  همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف هستند که در این خصوص همکاری کنند.

 مرتضوی با تأکید بر اینکه  تعهد دولت برای ایجاد یک‌ میلیون شغل تا پایان سال حتما محقق می شود و می توان گفت چه بسابیشتر از این میزان شغل هم ایجاد شود افزود: در چهار ماه باقی مانده سال مشکل منابع نداریم, با تجهیزمنابعی که صورت می گیرد,هدفگذاری برای یک میلیون شغل را دنبال می کنیم.

وزیرکار با اشاره به اینکه ستاد وزاتخانه و دستگاه های نظارتی رصد فرصت های شغلی را دارند گفت: ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی فرصت‌های شغلی ایجادشده را دقیقا رصد می کنند و راستی آزمایی فرصت‌های شغلی ایجادشده از درصد بالایی برخوردار است و امیدواریم آنچه را که وزارتخانه وعده کرده است عملی شود.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید صولت مرتضوی, وزیرکار در حاشیه کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری درباره برنامه های دولت برای اشتغالزایی گفت: طبق آماری که  مرکز آمار ارائه کرده است, در 8ماه ابتدایی سال اهداف وزارت کار محقق شده است.

وی درباره منابع برای اشتغالزایی گفت: منابع تبصره‌های 16و 18بودجه هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نزدیک به 62هزار میلیارد تومان توزیع استانی شده که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و  توسعه استان‌ها قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر از محل 1.5 میلیون دلاری که با اجاره مقام معظم رهبری در سال‌های 96و 97اخذ شده است، هم بازپرداخت و هم مانده بدهی بانک‌ها و هم مانده بدهی صندوق توسعه ملی که حدود 12هزار میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.