رتبه ایران در شاخص اتصال جهانی ۶ امتیاز بهبود یافت

ارتقای 6 پله ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) گزارش جدیدی از شاخص جهانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) منتشر کرد.

بر اساس این گزارش که رتبه بندی کشورهاست، جایگاه ایران از رتبه 81 به 75 ارتقا یافته است.

در نظرسنجی های تخصصی اتحادیه بین المللی مخابرات در سال جاری، امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی شاخص IDI یعنی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از ۵۵ به ۸۱ رسید.

علاوه بر این، زیرشاخص‌های ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند تلفن همراه، نرخ استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای اتصال به اینترنت در سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۱۵، ۹ و ۶ درصد رشد داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، شاخص جهانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از معتبرترین شاخص های ارزیابی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که توسط اتحادیه بین المللی مخابرات صادر شده است.

این شاخص به عنوان استانداردی برای سنجش و مقایسه عملکرد توسعه موثر فناوری اطلاعات و ارتباطات، با هدف دستیابی به حداکثر بهره کلی از مزایا و فرصت های دیجیتالی سازی و اندازه گیری شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف استفاده می شود.

قبل از گزارش امسال، آخرین گزارش ITU در مورد اعلام رتبه بندی IDI و کشور در سال 2017، که حاصل فرآیند بررسی روش ارزیابی و شاخص های فرعی در راستای روند تحول دیجیتال در جهان و سنجش بهتر اجتماعی و تأثیر اقتصادی، توسعه FAFA متوقف شد.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3058822