شاخص بورس 4 هزار واحد رشد کرد- اخبار بازار سهام | بورس – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2824947بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 5میلیارد و 581میلیون ورقه به ارزش 4هزار و 83میلیارد تومان در 223هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 109واحد رشد کرد و در ارتفاع 19 هزار و 172واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، گروه تسعه مالی مهر آیندگان و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 7میلیارد و 977میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 4هزار و 603میلیارد تومان در بیش از 383هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 4104واحدی در ارتفاع یک میلیون و 496هزار و 199واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.