صاحبخانه جدید برای مستاجران پایتخت

این فارغ التحصیلان معمولا نقش مدیران اجرایی در سازمان های صنعتی، بازرگانی و دولتی سایت economymag را دارند. بر طبق انتشار دفترچه کنکور ارشد ناپیوسته سال 1400 در سایت سازمان سنجش، مجموعه مدیریت با کد 1142 دارای 15 گرایش مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فناروی اطلاعات، مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی، کارآفرینی، مدیریت منایع انسانی، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای، مالی، مدیریت بازرگانی دریایی، مدیریت بحران، مدیریت اماکن متحرکه مذهبی، سیاست گذاری علم و فناوری، مربیگری کسب و کار است. حقوق بازرگانی بین المللی ، تحقیقات بازاریابی ، روابط صنعتی، سمینار در مسایل مالی، سمینار در مسایل بازاریابی، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان. این افراد می توانند در شرکت ها، سازمان ها خصوصی و دولتی، موسسات بانکی، بیمه، شرکت های صادرات و واردات، شرکت های حوزه بازرگانی بین المللی در زمینه هایی مانند مدیر تبلیغات، مدیر بازارایابی، دیجیتال مارکتینگ، فروش و … این افراد در خارج از کشور نیز در موقعیت های شغلی مانند مدیر فروش، مشاور تجاری، تحلیلگر مالی، تحلیل گر تحقیقات بازار، متخصص منابع انسانی، برنامه ریز جلسات ، همایش ها و رویدادها، متخصص آموزش و توسعه مشغول به کار شوند. شهردار تهران افزود: برای بلند مدت به دنبال نوسازی شهر تهران هستیم و در ادامه این اقدام با معماری ایرانی و اسلامی شاهد بازطراحی شهری هستیم که برای رسیدن به این هدف قطعه زمینهای اطراف ایستگاههای مترو احصاء شده است و از طریق این اقدام به دنبال منبع خلق ثروت برای توسعه زیر ساختها هستیم که برای این کار بلندمدت ستادی تشکیل شده و معاونت شهرسازی و معماری ما نیز در حال فعالیت در این حوزه است.

درباره این موضوع به سراغ حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری،عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته عمران شورای ششم رفتیم وی در این زمینه به فارس گفت: موضوع اجاره داری توسط شهرداری تهران یک موضوع کلی است و جزئیات آن هنوز تشریح نشده ولی ورود به این حوزه و پرداختن به آن جهت کاهش رفع مشکلات شهروندان در حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است. عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته عمران شورای ششم ادامه داد: نه تنها شهرداری بلکه سایر دستگاهها همه در حد توان باید در راستای هم افزایی گام برداند و از مشکلات مردم در این زمینه کاسته شود. برای آموزش اقتصاد کلان می توان به کتابهای اقتصادی که در دانشگاه ها تدریس می شوند رجوع کرد. مسلط بودن به دانش اقتصاد کلان و تحلیل داده های اقتصادی که گاها در اخبار منتشر می شوند به شما کمک می کنند تا از مسیر آینده کشور آگاه شوید و مثلا تشخیص دهید چه زمانی دقیقا دلار گران خواهد شد یا چه زمانی قرار است رشد قیمت مسکن متوقف شود. منعقد شد تا گرهی از مشکل مسکن در پایتخت که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است، باز شود. در این بخش مورد بررسی قرار میگیرند و راجع به این صحبت می کنیم که منابع محدود دولت، چطور باید به نیازهای نامحدود تخصیص داده شود تا جامعه به صورت متعادل و متوازن پیش برود و آنگاه علم اقتصاد کلان توضیح می دهد که اگر این اختصاص دادن منابع به صورت درست اتفاق نیفتد، عدم توازن پیش می آید و این عدم توازن باعث گران شدن، تورم، بیکاری، رکود و غیره می شود.

به گزارش فارس، افزایش نرخ مسکن طی سالهای اخیر در کشور بسیاری از خانوادهها را با چالشهای بزرگ اقتصادی همراه کرده و گران شدن اجارهبها و رشد نرخ مسکن سبب شده بخش اعظم درآمد خانوادهها به ویژه زوجهای جوان به این موضوع اختصاص یابد. متایفانه نرخ اجاره خانه به شدت افزایش یافته و 6 تا 7 دهک جامعه در موضوع تامین اجاره خانه مشکل دارند. جامعه شناسی فرهنگی . بررسی موانع صنعت فرهنگی میان تجار ایران و آذربایجان . شهردار تهران افزود: در حوزه مسکن ۳ دسته کار در دست اقدام است که به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم میشود. زاکانی با تاکید بر این موضوع که شهرداری خود را مکلف میداند که نقش آفرین و مسئول در حوزه مسکن باشد ادامه داد: بعد از تشکیل قرارگاه مسکن زمینهای فریز شده در مناطق احصاء و لکه گذاری شده است که برای ساخت و ساز در حال فعالیت و مشارکت با نهادها و مجموعههای مسئول هستیم. با وجود گسترش کسب و کار ها و تجارت در حال حاظر کشور، میزان تقاضا برای جذب این فارغ التحصیلان بالا است.

از گذشته تجارت وجود داشته است. رشته مدیریت بازرگانی در مقطع ارشد دارای 6 گرایش ارشد تجارت الکترونیک، ارشد بازاریابی، بازرگانی داخلی، بازرگانی بین المللی، مدیریت استراتژیک و کارآفرینی است. مدیریت استراتژیک ، حقوق بازرگانی، حسابرسی 1، سازمان های پولی و مالی بین المللی، بازرگانی بین المللی ، زبان تخصصی 1 و 2 ، زبان تخصصی، سیستم های اطلاعاتی مدیریت ، مدیریت مالی 2، بازاریابی بین المللی ، پول و ارز و بانکداری، سیاست پولی و مالی ، سیستم های خرید، انبارداری و توزیع. اما آن چیزی که بین تمام عوامل مشترک است، یادگیری است. مدت زمان رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی مانند دیگر رشته های کارشناسی، 4 سال است. به عنوان مثال در سایت payscale، حقوق فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی با مدرک کارشناسی در ایالات متحده را 65،509 دلار اعلام کرده است. هدف از ارائه این رشته در دانشگاه آشنایی دانشجویان با وظایف سازمان های بازرگانی و آموزش قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات به آنها است. شاید یک دانشجوی اقتصاد که می خواهد کار تحقیقی بکند و تا مقطع دکتری درس بخواند نیاز به آن اطلاعات داشته باشد اما شما بیشتر به یک دوره کاربردی نیاز دارید تا به راحتی بتوانید مفاهیم اقتصاد کلان را در زندگی شخصی تان اجرا کنید.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره حقوق مشاغل این رشته در کشور دلخواه به لینک payscale مراجعه کنید. در واقع در صورت یادگیری مباحث اقتصاد کلان میتوانیم داراییهای خود را در برابر مشکلات و طوفانهای اقتصادی در امان نگه داریم. خب حالا که به اهمیت اقتصاد کلان آگاه شدیم سوال این است که چطور آموزش اقتصاد کلان ببینیم؟ اقتصاد کلان به بررسی مسائل اقتصادی در سطح کلان ملی یک کشور میپردازد. شاید برایتان این سؤال بوجود آمده باشد که اقتصاد کلان چیست؟ اشکال دوم مطالعه بر اساس کتاب نیز این است که اگر سوالاتی در حین مطالعه پیش آید، شما استادی ندارید که برای شما موضوع را با مثال های عملی بیشتر توضیح دهد تا شما به صورت عمقی تر مطالب را درک کنید. همه این متغیرها نشان میداد که باید فشار عرضه مسکن درتهران افزایش پیدا کند تا بتواند فشار تقاضا را کاهش دهد. هر چه فرد در این رشته دارای قدرت تحلیل بهتری باشد و بتواند مسائل را پیش بینی کند، می تواند بهترین پیشنهاد ها را ارائه دهند. اگر فردی بتواند این مهارت را در دوران تحصیل در خود پروش دهد، بعد از فارغ التحصیلی به راحتی جذب بازار کار می شود. یعنی در سال ۱۴۰۰ آمار صدور پروانه حدود ۵۸۰۰ پروانه و تعداد واحدها کمتر از ۵۰ هزار واحد مسکونی بود.

صارمی گفت: یعنی نیاز قطعی برای هر سال تهران ۱۵۰ هزار واحد مسکونی است و یک نیاز انباشته هم از گذشته مانده و این نیاز سبب شده است که قیمت مسکن در چندسال گذشته به طور سرسام آوری افزایش یابد و به دنبال آن موجب افزایش بیش از حد اجاره بهاء شده است. درواقع شما با آموزش اقتصاد کلان می توانید هم با پیشبینی های صحیح اقتصادی تان سود کسب کنید و هم از تصمیمات اشتباه و ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. 1) یادگیری مفاهیم اقتصادی 2) شناخت شاخصها و 3) توانایی تحلیل تأثیر آنها در زندگی روزمره و کسب و کار، بیشترین درجه اهمیت را دارند. حمیدرضا صارمی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره تامین مسکن توسط شهرداری تهران گفت: در حوزه معاونت شهرسازی و معماری که با موضوع مسکن مرتبط است، در سال ۹۰ الی ۹۲ بالغ بر ۳۰ هزار پروانه در تهران صادر و به لحاظ تعداد، بالای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران ساخته میشد اما در ۴ سال گذشته، آمار صدور پروانه کاهش یافت.

وی افزود: بیش از 50 درصد مردم در تهران مستاجر هستند و با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم میکنند. این فارغ التحصیلان به دلیل شناختی که از تکنیک ها مختلف تصمیم گیری، ساخت سازمان، تئوری های مدیریت به دست می آورند، قدرت حل مشکلات را دارند و به همین خاطر میتوانند در امور دفتری مانند اداره امور، کارگزینی، بازاریابی و امور مالی به فعالیت بپردازند. این دانشجویان در دوران تحصیل خود با یاد می گیرند که چگونه بهترین تصمیمات را برای منایع شرکت بگیرند و برای هر مشکلی راه حل قانونی پیدا کنند. دانستن هر یک از اینها می تواند در گرفتن تصمیمات درست و به موقع به شما کمک کند و قطعا کمتر تحت تأثیر مشکلات اقتصادی کشور قرار خواهید گرفت. آنها مجموعه ای از وظایف را برای اطمینان از بهره وری و کارایی شرکت از جمله اجرای استراتژی های تجاری ، ارزیابی عملکرد شرکت و نظارت بر کارکنان انجام می دهند .همچنین ، اداره آمار کار (BLS) پیش بینی می کند که اشتغال این متخصصان از سال 2018-2028 تا 7 درصد رشد کند که بالاتر از رشد پیش بینی شده برای تمام مشاغل در ایالات متحده است. به همین خاطر مشاوران تحصیلی اپلیکیشن جامع کنکور (فسفر) در کنار معرفی دیگر رشته های ریاضی، تجربی و انسانی، این بار تصمیم گرفته است در این مطلب درباره این رشته، گرایش ها، بازارکار و درآمد این رشته صحبت کند.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر تهران نمایندهای در قرارگاه مسکن ندارند و پیشنها ما حضور یک نماینده در این قرارگاه از سوی مردم شهر است که بنده هم با توجه به تجارب خود برای حضور در این قرارگاه آمادگی دارم. قضیه مسکن استیجاری به غیر از ساخت مسکن باید در صحن شورای شهر توسط مدیران شهری مطرح شود و این مساله اگر نیاز به اعتبار و بودجه داشته باشد باید حتما در صحن شورای شهر به تصویب برسد. وی بیان داشت: اتفاق دیگر این است که بسیاری از افراد بومی که در بافتهای جنوب شهر تهران ساکن هستند، ناچار به مهاجرت به حاشیه شهر هستند چراکه هرسال برای گران شدن اجاره بهاء دچار مشکل اساسی میشوند. آینده شغلی برای این افراد بسیار روشن است. رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته های بسیار خوب از لحاظ بازار کار و آینده شغلی به حساب می آید و افرادی که وارد آن می شوند، معمولا با مشکل بیکاری مواجه نمی شوند. در قسمت های بالایی درباره این رشته توضیحاتی را ارائه کردیم، اما هدف اصلی از ارائه این مطلب آشنایی شما داوطلبین عزیز با بازار کار و آینده شغلی این رشته بود.

رشته مدیریت بازرگانی از جمله قدیمی ترین گرایش های مجموعه مدیریت است که هدف اصلی آن چگونگی تجارت، رسیدن به سود و دیگر موارد است. مبانی سازمان و مدیریت ، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی 1، تحقیق در عملیات 1 و 2 ، مدیریت تولید، حسابداری صنعتی 1، بازاریابی و مدیریت بازار، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم . مدیران همیشه در تلاش اند تا از طریق امکانات سازمان و دانش خود مسیرهای تازیه را کشف کنند و یا مسیرهای ارتباطی را بهبود دهند. آیا تا به حال با مفاهیم اقتصادی، مانند تورم و رابطه آن با رکود و بیکاری یا اصطلاحاتی مثل سیاست های انقباضی و انبساطی، GNP، GDP و سایر مفاهیم اقتصاد کلان برخورد داشته اید؟ حال سوال اینجاست که شما چقدر با تحلیل اقتصاد کلان آشنا هستید؟ یادگیری مباحث اقتصاد کلان و موضوعات فاندامنتال برای افرادی که به دنبال حفظ ارزش دارایی خود هستند، برای فعالین اقتصادی، مغازه داران، تجار و صاحبان شرکتها جهت پیشبینی روند اقتصادی، فعالین بازارهای بورس، ارز و طلا و افرادی که در بازار فارکس فعالیت دارند نه تنها بسیار کمک کننده بلکه ضروری است.

برخی رشد مسکن را ناشی از تورم و برخی ناشی از قفل شدن ساخت و ساز در کلانشهرها میدانند مشکل هرچه هست دولت جدید تصمیم برای تغییر و تحول در این موضوع دارد. کافی است از یک دانشجوی اقتصاد بپرسید چه کتابهایی را استادشان به عنوان منابع معرفی کرده است و شما هم آنها را مطالعه کنید اما این روش که ساده و نسبتا کم خرج است یکی دو مشکل اساسی دارد. مشکل اول این است که بعضی از این کتابها مدلهای محاسباتی پیچیده ای را مطرح می کنند که در عمل شما به آنها نیاز ندارید. مطالعاتی که ما در متغیرهای مختلف مثل مهاجرت، تعداد ازدواج، کاهش بُعد خانوار و تخریب و استهلاک انجام دادیم، همه نشان میدهد که فشار تقاضایی که برای مسکن وجود دارد، تقریباً سالانه ۱۵۰ هزار مسکن است. وی بیان داشت: از برنامه قرارگاه جهادی مسکن، در بحث کارهای مشارکتی است که ما انجام میدهیم. امروزه وجود مدیرانی مدبر و حرفه ای در شرکت های تجاری برای برقراری ارتباط بین مشتریان و خریداران امری ضروری است.

میانگین حقوق ماهانه این افراد می تواند بین بازه 5میلیون تومان تا 7میلیون تومان باشد. صارمی گفت: بخشی از این خانهها در بافت فرسوده تهران و مربوط به برای افرادی است که خانههایشان در بافت فرسوده مصوب قرار دارد که برای تسریع در نوسازی وام نوسازی، از ۱۲۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، به علاوه اینکه ۶۰ میلیون تومان هم بابت ودیعه مسکن دریافت می نند که بتوانند تا نوسازی خانههایشان، خانه ای را اجاره کنند. نحوه مشارکت هم به این شکل است که آورده شهرداری، زمین و تخفیف عوارض و آورده بنیاد مسکن هم ساخت است و از همه این موضوعات در حوزه ساخت مسکن و اجاره آن میتوان بهرهمند شدند. حقوق مشاغل این حوزه در کشورهای مختلف، متفاوت است. کشورهایی مانند سوئیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن و آلمان از بهترین کشورهای از لحاظ سطح درآمدی و تقاضا برای مشاغل این حوزه هستند.

میزان درآمد این افراد با توجه به اینکه در چه سمتی مشغول باشند و اینکه محیط کارشان دولتی یا خصوصی باشند و خیلی عوامل دیگر بسیار متفاوت است. شما نمیتوانید به مردم بگویید از تهران مهاجرت کنند و یا بخشنامه کنید که از تهران بروید. در زیر گروه های رشته انسانی رشته مدیریت بازرگانی بعد از رشته حقوق یکی از پرطرفدارترین رشته های به حساب می آید. وی افزود: مدیریت مشارکتی را برای خود به عنوان یک اصل قرار دادیم زیرا یکی از مشکلات موجود برای مدیریتها فقر تفکر است. وی بیان کرد: در بخش استیجاری در حال دنبال کردن مسیری هستیم که شهرداری مالک خانههای استیجاری باشد و شهرداری بازیگر اصلی اجاره داری در تهران شود. در حال حاظر امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد. فعالیت ما در کوتاه مدت ناظر به مصوبه هیأت وزیران، اجاره داری و تملک از طریق تسهیلات است تا بتوانیم از این طریق به همشهریان خود که ۵۱ درصد آنها اجاره نشین هستند کمک کنیم. کارشناسی مدیریت بازرگانی به دلیل نیاز روزافزون به متخصصان تجاری هوشمند و پویا در دنیای شرکت ها، چشم انداز شغلی گسترده ای دارد.داوطلبانی که دوره تحصلی خود را با موفقیت پشت سر می گذارند، زیر نظر متخصصان واجد شرایط از بخش های مختلف قرار می گیرند تا تجربه یادگیری مناسبی را کسب کنند.

حتما می دانید که بالا و پایین شدن هر یک از این متغیرهای اقتصادی به شدت در زندگی، کسب و کار و درآمد شما تاثیرگذار خواهند بود. اصول حسابداری 1 و 2، ریاضیات و کاربر آن در مدیریت 1 و2، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، روانشناسی کار، آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت ، روش تحقیق در مدیریت ، حقوق اساسی، مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن . همانطور که در رشته روانشناسی شنونده خوبی بودن، در رشته مدیریت مالی علاقه مند بودن به مسائل مالی و گزارش نوشتن است، در این رشته داشتن فن بیان قوی، اعتماد به نفس بالا، علاقه مند به اقتصاد، علاقه مند به مسائل تجاری بسیار مهم است. دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت بازرگانی در ایران هستند. علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره برنامههای شهرداری در زمینه تامین مسکن برای تهرانیها اظهارداشت: ماده ۵۵ قانون شهرداریها وظایفی را برعهده مدیریت شهری گذاشته است که بسیاری از بندهای آن در مدیریت شهری مانند توجه به تأمین مسکن استطاعت پذیر پیش از این دوره مغفول مانده بود.

در حالت کلی این فارغ التحصیلان سطح درآمدی بسیار زیادی دارند. آقامیری بیان داشت: شهرداری تهران گامهای موثر و مثبتی برداشته است و باید بسیار حساب شده، منطقی و علمی کارها را به پیش برد. اساسا اخذ تصمیمهای درست اقتصادی به عوامل متعددی بستگی دارد. به صورت کلی مباحث اقتصادی زمانی مطرح میشوند که ما می خواهیم از منابع محدود، نیازهای نامحدود را تأمین کنیم. به دلیل آشنایی بیشتر شما با این رشته تصمیم گرفتیم نیم نگاهی به دروس این رشته داشته باشیمو. مبانی نظری اسلام، یک درس از دروس اخلاق اسامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، ادبیات فارسی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و2. نقش مدیر بازرگانی نظارت و هدایت عملیات و کارمندان یک شرکت است. مدیران به عنوان عامل اصلی سود و زبان یک شرکت به حساب می آیند. اما فقط خوب بودن این رشته و جایگاه آن برای ورود به آن کافی نیست و شما باید خود را از لحاظ استعداد و دیگر شرایط بسنجید. این رشته در مقطع کارشناسی به صورت عمومی ارائه می شود و دارای گرایش خاصی نمی باشد و دانشجویان در مقاطع بالاتر می توانند انتخاب گرایش داشته باشند.

برای ورود به هر رشته نیازمند داشتن یکسری مهارت و شایستگی هایی است. مشغول به کار شوند. تهران : نشر ققنوس . تهران : نشر قطره . تهران : نشرنی . این دانشجویان در طی دوران تحصیل خود 133 واحد درسی پاس می کنند. 2 – بیگی ، مهدی و اعظم ، علی. 5 – جمادی،سیاوش. (1388 ) . 6 – جمادی،سیاوش. (1388) . 10 – قلی زاده ، آذر .(1388) . زبان اصالت . ترجمه سیاوش جمادی. اقتصاد رشد وتوسعه . نظریه صنعت فرهنگ . فرهنگ شناسی . چاپ دوم . هجرت عظمی درصنعت و فناوری ، اندیشکده صنعت و فناوری ( آصف ) . 11 – محمدی ، کورش (1389) . 1382) . اقتصاد و فرهنگ . 8 – فرهادی ، کاظم . 1384) . اقتصاد فرهنگ و سیاست های فرهنگی . 7 – روزنامه قم امروز.( 19 دی 1386) . 9 – قره باغی ،مرتضی (1372) . 12 – وحدتی ، مهرداد . 11 – ملکی فر ، عقیل و علوی ، سارا .( 22 اسفند 1385) .