عکس | حرکت بزرگ چین برای تبدیل به ابرقدرت فضایی دنیا !

۲۲۷۲۲۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1683181/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7

چاینا دیلی گزارش می دهد که همچنین داده هایی را در مورد تشعشعات قدرتمند و میدان های مغناطیسی تولید شده توسط این پدیده ها ارائه می دهد و به دانشمندان کمک می کند تا بفهمند چگونه اینها بر تجهیزات حساس روی زمین و تجهیزات مداری مانند ماهواره ها و شبکه های برق و خدمات اینترنتی تأثیر می گذارد.

عکس | پیشروی چین در توسعه صنایع فضایی

این ماموریت به جمع دیگر رصدخانه های فضایی که توسط کشورهای مختلف پرتاب شده اند می پیوندد: کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا و مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا. تا سال آینده (۲۰۲۳) هند در نظر دارد ماموریت مشابهی به نام Aditya-L۱ را برای مطالعه جو خورشید راه اندازی کند.

این موشک با استفاده از موشک حامل Long March-۲D از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین پرتاب شد.

کوافو-۱ خورشید را از مداری ۷۲۰ کیلومتری (۴۴۷ مایلی) بالاتر از سطح زمین رصد می کند و بینش های مهمی را در مورد دو فعالیت خورشید ارائه می دهد.

ASO-S اولین ابزار تمام مقیاس چین است که به مطالعه نزدیکترین ستاره زمین اختصاص یافته است. به گفته ژو چنگ، مهندس ارشد سیستم پلت فرم ASO-S، این تلسکوپ همچنین اولین تلسکوپ خورشیدی در فضا است که می تواند به طور همزمان شعله های خورشیدی و پرتاب جرم را رصد کند.

نگار علی : به نقل از شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، این رصدخانه به نام یک غول در اساطیر چینی که می خواست خورشید را بگیرد و رام کند، کوافو-۱ نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

عکس | یک دستاورد بزرگ علمی جدید برای کنترل اشیاء از دور !

گلدن تایم علم فیزیک که آشپزهای ماهر استادش هستند!

این ماموریت که انتظار می‌رود چهار سال طول بکشد، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا تصاویر بی‌سابقه‌ای از خورشید را در طول «حداکثر خورشیدی» یا فعال‌ترین فاز آن که انتظار می‌رود در حدود سال ۲۰۲۵ به اوج خود برسد، ثبت و مطالعه کنند.