متا اقدام به تعدیل نیروهای خود می کند- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل – اخبار اقتصادی تسنیم

در سال 2023 سرمایه‌گذاری‌های خود را روی تعداد کمی از حوزه‌هایی که رشد آن‌ها اولویت دارد، متمرکز می‌کنیم. بنابراین برخی تیم‌‎ها به‌طور معناداری رشد خواهند کرد، در حالی که اکثر تیم‌ها سال آینده شرایط ثابتی خواهند داشت یا کوچک‌تر می‌شوند. در مجموع ما انتظار داریم که در پایان 2023 اندازه شرکت تغییری نکند یا اینکه کمی از آنچه امروز هستیم، کوچک‌تر شود.

حالا شرکت متا (Meta) که دو شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک و اینستاگرام و همچنین بیش از 87 هزار کارمند را مدیریت می‌کند در اقدامی تصمیم بر تعدیل نیروی مدنظر این شرکت دارد. تعدیل نیروی متا گسترده‌تر از اخراج کارمندان توییتر خواهد بود. به صورتی که توییتر نزدیک به نیمی از 7500 نیروی کار خود را اخراج کرد، در حالی که متا کارمندان بسیار بیشتری دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در یک جلسه پرسش و پاسخ داخلی این شرکت اظهار داشت که احتمالاً افرادی در شرکت حضور دارند که نباید اینجا باشند. در ادامه زاکربرگ در ماه سپتامبر روند استخدام‌های جدید را متوقف کرد و هشدار داد که شرکت در آینده نزدیک، کوچک می‌شود.

 


منبع: https://tn.ai/2800279

در جلسه اعلام گزارش مالی فصل سوم 2022 شرکت متا، زاکربرگ از تمرکز این کمپانی روی بخش‌های خاصی در سال 2023 خبر داد:

در همین زمینه وال‌استریت‌ژورنال گزارش می‌دهد که متا در دو سال اول همه‌گیری کرونا رشد چشمگیری داشت و در سال‌های 2020 و 2021، بیش از 27 هزار کارمند جدید استخدام کرد. این روند در 9 ماه اول 2022 هم ادامه داشت و 15,344 نفر جدید به این شرکت اضافه شدند. اما در ماه‌های اخیر وضعیت تغییر کرده؛ برای مثال برای اولین‌بار درآمد متا کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لازم به ذکر است شرکت متا در بخش واقعیت مجازی نیز ضرر 9.4 میلیارد دلاری را تجربه کرده و سهام آن با کمترین قیمت از سال 2016، معامله می‌شود.

در نهایت این کمپانی خوشه‌ای تکنولوژی قصد دارد تا این هفته دست به تعدیل نیروهای خود بزند و هزاران کارمند را اخراج کند. این فرایند احتمالاً از پایان هفته جاری آغازمی‌شود.

در مجموع 2.8 میلیارد نفر در جهان کاربر چهار برنامه پرطرفدار متعلق به شرکت متا یعنی اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و پیام‌رسان فیس‌بوک هستند. در تاریخ 5 اکتبر 2021 فیس‌بوک با ضرر 968 میلیون دلاری و ریزش بیش از 166 میلیارد دلار ارزش سهام خود مواجه شد که علت آن، از دسترس خارج شدن این شبکه به مدت 6 ساعت در تمام جهان بود. علت این اختلال 6 ساعته مشکل در DNS فیس‌بوک اعلام شده‌است. اما وزارت دفاع آمریکا حمله سایبری به این شبکه را محتمل دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ایلان ماسک، مدیرعامل جدید پلتفرم توییتر در روزهای گذشته در توییتی در صفحه خود خبر از تعدیل تعدادی از نیروهای توییتر، بدلیل چاره نداشتن دربرابر ضرر 4 میلیون دلاری خبر داد.

متا پلتفرمز (Meta Platforms) با نام تجاری متا شرکت خوشه‌ای تکنولوژی آمریکایی مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا است. متا در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد.