ناظران بهداشتی ضابط قضایی می شوند/ مردم نگران خرید گوشت اسب و الاغ به جای گوشت قرمز نباشند- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

زارعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره ادعاهایی که در فضای مجازی درباره عرضه گوشت گراز در بازار مطرح می‌شود، گفت: عرضه گوشت گراز به عنوان یک محصول شکار از گذشته مطرح بوده است اما باید توجه داشت که این حیوان از خانواده خوک‌ به حساب می‌آید و حرام گوشت است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این ارتباط برخورد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور  در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم گفت: این موضوع اکنون در مجلس در حال بررسی است تا بر این اساس ناظران بهداشتی، در بازدیدهای خود بتوانند حکمی صادر کنند.

وی گفت: به دنبال این هستیم که ناظران بهداشتی، ضابط قضایی شوند که در این صورت اقدامات آنها از بازدارندگی بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه گوشت اسب و الاغ به جای گوشت قرمز در مراکزی صورت می‌گیرد که نظارت بهداشتی در آنجا وجود ندارد و مردم در صورتی که محصولات خود را از مراکز مجاز خریداری کنند با چنین مواردی مواجه نمی‌شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: مردم با خرید از فروشگاه‌های معتبر و مجوزدار نباید نگران این موضوع باشند و همچنین تا حد امکان از رستوران‌های بین راهی نامعتبر استفاده نکنند یا به محصولاتی که بسیار ارزان و خارج از عرف فروخته می‌شوند شک کنند زیرا بدیهی است که قیمت تمام شده هر سیخ کباب کوبیده 10 هزار تومان نمی‌شود!

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2768834

زارعی تصریح کرد: بر رعایت مسائل بهداشتی حوزه دامپزشکی، وزارت بهداشت و دامپزشکی نظارت دارند و همه اماکن تولید و عرضه مجوز داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز در حاشیه افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه دام‌، طیور و آبزیان، در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی درباره کشتار اسب و الاغ و عرضه آن به عنوان گوشت قرمز، اظهار داشت: در هر بخشی ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد اما این تخلفات در حوزه دامپزشکی به شکلی نیست که باعث نگرانی مردم شود و مردم اینطور فکر کنند که در خرید گوشت با چنین مواردی مواجه می‌شوند و یا هر رستورانی که می‌روند با چنین گوشتی محصولات خود را طبخ کرده است.