پیشتازی نهادهای انقلابی در برقراری اصول حاکمیت شرکتی- اخبار اقتصاد ایران – اخبار اقتصادی تسنیم

به گفته معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، حجم دارائی نهادهای انقلابی (بدون بدهی آنها) 9.5 درصد دارائیهای شرکت های دولتی است ولی درآمد آنها شامل 5.7درصد درآمد شرکت های دولتی می شود.

ایروانی تأکید کرد: نهادهای نقلابی در برقراری نظام حسابرسی مؤسسات غیرانتفاعی و نیز اصول حاکمیت شرکتی در کشور هم پیش تاز هستند. تقویت راهبرد های دانش بنیان و توسعه پیش تازی در سرمایه گذاری جسورانه و خطرپذیر جزو اولویت نهادهای انقلابی است که به چابک سازی، همکاری و هم افزائی منتج خواهد شد.

ایروانی اضافه کرد: نهادهای انقلابی در سایر شاخص های ارزیابی مالی هم بازده مناسبی دارند. اما نکته مهم ویژگی سرمایه گذاری نهادهای تحت پوشش است که 8.2درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور است. نهادهای انقلابی به هیچ وجه جا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تنگ نکرده اند بلکه مهم ترین شاخصه آنها این است که 85 درصد سرمایه گذاری نهادهای مذکور مشارکتی است و در مجموع 46 درصد این سرمایه گذاری ها در مناطق محروم صورت می گیرد.

وی افزود: نهادها یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام و از ابتکارات عظیم امام(ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ تولید و نهادی سازی عدالت و در یک کلمه بیشینه سازی منافع ملی هستند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2841809

وی افزود: برخلاف اکاذیب مسئولان و سازمان های وابسته به وزارت امورخارجه امریکا اندازه نهادها در سال 1401 محدود به 4.2 درصد اقتصاد ایران است که نسبت به سال 1399 که 8.2 درصد بود کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ایروانی در ششمسن هم اندیشی سالانه نهادهای انقلابی اظهار کرد: نهادگرایی سازوکار غلبه بر تحولات شدید محیط در هزاره سوم است و نهاد مناسب ترین ساخت سازمانی برای تسهیل و جذب مشارکت مردم، انعطاف، نوآوری و پاسخگوئی است.

وی بیان کرد: نهادهای انقلابی در حوزه ملی نظیر تولید واکسن کرونا، مرغ آرین، فولاد و داروهای نوپدید سرمایه گذاری برجسته‌ای کرده‌اند که این ویژگی ها جلوه‌ای شاخص از فرایندسازی برای اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد ایران است. در حوزه پاسخگوئی و شفافیت هم تمامی نهادهای اجتماعی- اقتصادی تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری حسابرسی شده و مجامع سالانه آنها برای بررسی صورتهای مالی تلفیقی با حضور رکن نظارتی صورت می گیرد و بودجه ریزی دقیق، حسابرسی عملیاتی، جایزه ملی تعالی و پیشرفت، چابک سازی و بازرسی مستقیم و یا با همکاری دستگاههای نظارتی صورت می گیرد.