اعلام 13 خط مصوب سفر دریایی در نوروز 1403 / ارائه خدمات در دو خط دریایی بین المللی به مردم در ایام نوروز

اعلام 13 مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز 1403/خدمات‌رسانی در 2 مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی اکبر مرزبان در نشست خبری با تشکیل کمیته حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروز 1403 اظهار داشت: در طرح نوروز 1402 حدود 6.5 میلیون سفر دریایی و گردشگری داشتیم. سفرهایی که 3.5 میلیون نفر از طریق حمل و نقل دریایی سفر کردند.

وی افزایش 3 تا 5 درصدی سفرهای دریایی در نوروز 1403 را پیش بینی کرد و افزود: در سفرهای نوروزی سه محور حفظ و ارتقای ایمنی دریایی، ارائه خدمات در شان مردم و آمادگی برای مداخله در حوادث احتمالی است. که در دستور کار قرار دارند.

وی در خصوص سفرهای دریایی تصریح کرد: مسافران برای سفرهای نوروزی فقط از پایگاه های مجاز تحت پوشش سازمان بنادر و دریانوردی استفاده کنند، افزود: در سال گذشته در پایگاه های مجاز حادثه ای که منجر به موارد فوق شود نداشتیم. این حوادث . . دستاوردهای سازمان و بنادر.

وی افزود: تمامی کشتی های تجسس و نجات در تمامی بنادر کشور چه در پایگاه های مجاز و چه غیرمجاز مستقر هستند. علاوه بر این از انرژی همراهان ناجی در سفرهای نوروزی بهره بردیم. همچنین در مواقع اضطراری به ویژه در آب های جنوب کشور از توان نیروهای نظامی استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، از پهپادها در عملیات جستجو و نجات نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: امسال شاهد افزایش 18 فروند کشتی در دریای خزر و 3 فروند کشتی در آبهای خلیج فارس بودیم که 760 هزار تن به ظرفیت کشتیرانی ایران افزود. به این ترتیب رتبه جمهوری اسلامی ایران در کشتی های تحت مالکیت از 17 به 16 کاهش می یابد.

همانطور که الله مراد عفیفی پور، رئیس اداره امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه گفت: تعداد 58 فروند قایق با ظرفیت 6441 صندلی، 47 فروند لندینگ با ظرفیت 1932 دستگاه خودرو، 95 فروند قایق برای گشت و گذار، 6750 قایق. برای ایام نوروز با ظرفیت 5 تا 7 نفر و ظرفیت حمل و نقل 41380 نفر آماده خدمت رسانی به مردم می باشد.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اعلام مسیرهای مجاز سفر دریایی در استان هرمزگان، گفت: در استان هرمزگان 13 مسیر دریایی مصوب داریم که مسیر دریایی بندر حقانی به بنادر هرمز، لارک، قشم و هینگما را شامل می شود. و بوموسی و در غرب هرمزگان از چارک به اشار به کیش، بندرلنگ به کیش، آفتاب به کیش، بول به لافت، سی دراز به همجان، کندلو به همجان، بهنار به بهمن و ذکری به نصیف.

وی تاکید کرد: از مردم می خواهیم برای سفرهای دریایی فقط از مسیرهای مصوب استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3055604