قیمت سهم و بنزین آزاد تعیین شد

قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد

به گزارش وبسایت خبرآنلاین، آخرین افزایش قیمت بنزین در ایران آبان ماه سال 1397 بوده است که از ابتدای سال 1402 هجری شمسی شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به گوش می رسید اما این شایعه هرگز محقق نشد. . در طول سال بارها مسئولان اعلام کردند که تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است اما برخی صحبت ها موجی از نگرانی ها را در پی داشت.

اختصاص آنلاین در گزارشی نوشت: به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، قیمت بنزین در سال جدید افزایش نمی یابد. بنابراین سهمیه بنزین لیتری 1500 تومان و بنزین آزاد 3000 تومان خواهد بود.

جعفر السالاری امروز در نشست خبری درباره قیمت یا سهم بنزین در سال 1403 اظهار داشت: بحث افزایش قیمت مطرح نشد و به عنوان شرکت پخش فرآورده های نفتی وظیفه ما توزیع سوخت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واردات بنزین گفت: بنزینی که در حال حاضر در کشور توزیع می شود را از پالایشگاه های داخلی دریافت می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح توزیع بنزین با کد ملی در جزیره کیش گفت: این طرح به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرا شد و اکنون با حصول نتیجه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه درخواست تشریفات لازم برای صدور کارت هوشمند سوخت و تحویل آن به متقاضیان قبل از تعطیلات نوروزی و همچنین ارائه کارت آزاد کافی به جایگاه های عرضه شده است، گفت: کمبود سوخت و تمامی امکانات و تجهیزات وجود ندارد. در مراکز ذخیره‌سازی سوخت و مراکز توزیع سوخت در حالت آماده‌باش هستند، با توجه به اینکه در سال 1402 بحث تخصیص کارت هوشمند سوخت انجام شد، اقدامات لازم در خصوص کارت سوخت انجام و کارت‌ها صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه سوخت در تمامی انبارهای کشور به درستی ذخیره شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، مناطق سی و هفتم این شرکت در آماده باش کامل هستند، گفت: گروه های عملیاتی ستاد و سی ام. -مناطق هفتم از روز سه‌شنبه (24 اسفند) به سراسر کشور اعزام شدند، این گروه‌ها نحوه توزیع سوخت در جاده‌ها، محورهای ترانزیتی و تمامی جایگاه‌های سطح شهر را به دقت رصد می‌کنند، همچنین کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت نیز رصد و پایش می‌شوند. 24/7.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از توزیع روزانه بیش از 133 میلیون لیتر بنزین در روزهای پایانی اسفندماه خبر داد و گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در سراسر کشور به حدود 118 میلیون لیتر رسیده است که این رقم. در روزهای عادی سال 115 میلیون لیتر است.

سالاری نسب با بیان اینکه اگر مردم کشور در زمینه دریافت سوخت با مشکل مواجه شدند می توانند با سامانه پاسخگویی این شرکت با شماره 09627 تماس گرفته و مشکلات خود را بررسی و پیگیری کنند، گفت: این شرایط به حالت عادی بازگشته است اما خواهشمندیم. مردم با وجود افزایش تعداد کارت های رایگان در کشور از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

217

منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1885111/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF