درخواست دولت اتریش از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

وی گفت: هر کیلووات ساعت که ذخیره شود تأثیر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از آنکه آزمایش فشار سیستم شبکه برق اتریش نشان داد که زمستان سرد می‌تواند تأمین برق این کشور را به خطر بیاندازد، مقامات وین از مردم خواستند تا مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

این در حالی است که اپراتور شبکه برق این کشور وضعیت را در یک سناریوی واقع بینانه “بسیار چالش برانگیز اما قابل کنترل” توصیف کرده است.

در ماه ژوئن، اتریش بزرگترین نیروگاه زغال سنگ خود را به دلیل نگرانی درباره احتمال وقوع شرایط اضطراری در تامین گاز، بازگشایی کرد و علیرغم تعهد به مبارزه با تغییرات آب و هوایی، به استفاده از سوخت فسیلی بازگشت.

این وزیر خاطرنشان کرد که اگر مردم و شرکت ها کمتر از برق استفاده کنند، احتمال وقوع سناریوهای بحرانی کمتر می شود.

 گرهارد کریستینر، مدیر عامل شرکت APG نیز تأکید کرد که تست فشار لزوماً به معنای خاموشی‌های گسترده نخواهد بود اما احتمال وقوع “حوادث شدید” مانند زمستان بسیار سرد را هرگز نمی‌توان رد کرد.

اتریش پیش از این برای 80 درصد از واردات گاز خود به روسیه متکی بود. با توجه به هدف اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی انرژی به مسکو، وین باید منابع جایگزین گران‌تری پیدا کند.

انتهای پیام/

تست فشار شبکه برق اتریش که توسط اپراتور شبکه ملی APG انجام شد در میان نگرانی های فزاینده در مورد امنیت انرژی در زمستان امسال انجام شد.

وی گفت: به همین دلیل است که من از همه در کشورمان می خواهم – کمک کنید، اگر می توانید در انرژی صرفه جویی کنید. ما با هم از این بحران عبور خواهیم کرد.

 


منبع: https://tn.ai/2801148

لئونور گیوسلر، وزیر آب و هوا و انرژی اتریش، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران نسبت به ماه‌های سخت پیش رو هشدار داد.

به گفته مقامات این کشور، اگر نیروگاه های برق در آلمان توانایی تأمین برق نداشته باشند یا نیروگاه های هسته‌ای کمتری در فرانسه به کار خود ادامه دهند، شرکت های بزرگ مجبور خواهند شد که مصرف انرژی خود را کاهش دهند.