مصرف گاز را 1 درصد کاهش دهید 3 درصد تخفیف بگیرید- اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

وزیر نفت گفت: مشترکین می‌توانند دمای داخل خانه و یا محل کار خود را روی 18 تا 22 درجه تنظیم و با استفاده از لباس گرم در خانه به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی گفت: متاسفانه مصرف گاز نزدیک به 580 میلیون متر مکعب رسیده است و نسبت به سال گذشته در بخش خانگی 60 میلیون متر مکعب، یعنی معادل دو تا پارس جنوبی افزایش مصرف داشته ایم و از مردم عزیز می‌خواهیم در بحث مصرف گاز بهینه مصرف کنند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2825600

وی ادامه داد: در محیط کار و یا منزل از فضایی که استفاده نمی‌شود و سیستم گرمایش آن قسمت روشن باشد، می‌توان با خاموش کردن سیستم گرمایش آن قسمت به کاهش مصرف گاز کمک کرد.

وی افزود: در بازدیده سرزده از مرکز راهبری در بحث توزیع و عرضه گاز و مصارف در سراسر کشور را داشتیم و با سکو‌های پارس جنوبی و پالایشگاه‌هایی که در پارس جنوبی هستند ارتباط گرفتیم که روزانه 705 میلیون متر مکعب یعنی حدود 70 تا 80 درصد گاز کشور از این حوزه برداشت می‌شود.

 اوجی ادامه داد: با تدابیری که از قبل دیده شده بود تعمیرات اساسی را در حوزه پالایشگاه ها، سکو‌های فاز پارس جنوبی، خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار کاملاً انجام شده و آمادگی صد در صدی را در بحث عرضه و تولید گاز را داریم.