قدرت خرید مردم انگلیس همچنان در کمترین سطح باقی ماند- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، تورم در این کشور طی ماه نوامبر به 10.7 درصد رسید که بیش از پنج برابر هدف 2 درصدی محسوب می‌شود.

اقتصاددانان بدون هیچ “خبر خوب مالی” در آینده، هشدار می دهند که “افت عمیق و طولانی مدت در استانداردهای زندگی ادامه خواهد داشت.”

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2823386این کارشناس در ادامه تأکید کرد که شاخص اعتماد مصرف کننده به این زودی‌ها شاهد بهبود نخواهد بود.

این نظرسنجی در ابتدای ماه جاری میلادی و از 2000 نفر شرکت کننده صورت گرفت. اگرچه این شاخص دو امتیاز افزایش یافت، اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که نگرانی‌ها در مورد آینده اقتصادی انگلیس همچنان زیاد است.

شاخص اعتماد مصرف کننده ماهانه در این کشور از 44- در ماه گذشته میلادی به 42- در دسامبر رسید و این در حالی بود که پایین‌ترین رقم یعنی 49- در ماه سپتامبر به ثبت رسیده بود.

این شاخص که به سال 1974 برمی گردد، نشان می‌دهد که مردم این کشور چگونه به امور مالی شخصی و چشم انداز اقتصادی گسترده‌تر خود می‌نگرند. ارقام این شاخص تا ماه مه امسال هرگز به زیر 40- سقوط نکرده بود.

جو استاتون، مدیر استراتژی مشتری در GfK گفت: در حالی که تورم به شدت ادامه می‌یابد، دستمزدهای واقعی کاهش می‌یابد و بودجه… بسیاری از خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، چرا که وارد چند روز خرید آخر قبل از کریسمس می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشتودی، داده‌هایی که روز جمعه توسط گروه تحقیقاتی GfK منتشر شد، نشان می‌دهد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا برای هشتمین ماه اکنون در پایین‌ترین سطح خود در تقریباً 50 سال گذشته باقی مانده است چرا که خانوارها در سراسر این کشور با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مصرف کنندگان بیشتری می گویند که به دلیل افزایش قیمت ها با مشکلات مالی روبرو هستند و انتظار دارند وضعیت آنها در سال آینده بدتر شود.